Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Sűrítik az éjszakai buszjáratokat, de mi lesz nappal?

2006.10.30. 16:23
Az éjszakai járatokat sűrítik, ám Molnár Gyula fővárosi MSZP-frakcióvezető szerint a nappali közlekedésben akár ritkítás is elképzelhető. A további jegyáremelést azonban Molnár kizárta a lehetőségek közül.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) javaslatainak megfelelően sűrítik tovább e héttől, majd decemberben és januárban is a BKV tavaly szeptemberben kialakított éjszakai járatait - erről a VEKE tájékoztatta hétfőn az MTI-t. A civil közlekedési szervezet közleménye ehhez azonban hozzátette: sajnálatos, hogy a péntektől esedékes változtatások előtt néhány nappal a BKV még semmilyen tájékoztatást nem tett közzé.

A távirati irodához eljuttatott közleményben a VEKE emlékeztet arra, hogy javaslatukra a BKV járművezetőit szállító szolgálati járatok rendszerbe vonásával számos új lakóterület kapott már éjszakai járatot, sűrítették a belváros éjszakai forgalmát és sok útvonalon megszüntették az átszállási kényszert.

150 százalékos utasszám-bővülés

Az, hogy a korábbinak a duplájára nőtt az éjszakai járatok hossza, nem jelentett nagy üzemeltetési többletköltséget a BKV számára, mivel a szolgálati járatot vették igénybe - hangsúlyozzák. A hálózatfejlesztés eredményét jelzi, hogy a BKV mérései szerint hétköznap 22-24 ezerről 40 ezerre, szombatonként 30-32 ezerről 56 ezerre nőtt az éjszakai járatokon utazók száma. Így esetenként 150 százalékos utasszám-növekedés is kimutatható a civil szervezet szerint.

A tapasztalatok alapján a VEKE újabb módosításokat is javasolt - ezekről előzetesen az Indexen már szeptemberben beszámoltunk - , amelyekről már egyeztettek a BKV-val. A VEKE tájékoztatása szerint az újabb változtatások egyebek közt érintik Zuglót, Soroksárt, a XVI. kerületet, Kispestet, Rákospalotát az I., a II., a III., és a XII. kerületet is, de új éjszakai járatok indulnak például Újpesten, a 30-as busz vonalán.

Hosszabb útvonalon, sűrűbben járnak majd

Sok helyen hosszabb útvonalon, valamint sűrűbben járnak majd az éjszakai tömegközlekedési járatok. Érdekes új megoldás, hogy a III. kerületi Táborhegyre csak akkor mennek fel a buszok a Bécsi úttól, ha lesz rajtuk utas. A hegyről pedig úgy lehet busszal lejutni, ha a diszpécserközpontban valaki előzetesen jelzi az utazási szándékát - ekkor ugyanis felmegy értük a Bécsi úttól a busz.

A VEKE úgy tudja, hogy a december 1-jétől várható újabb éjszakai járatsűrítés keretében a nagykörúti 906-os busz az erős zsúfoltság enyhítésére pénteken és szombaton nem 7-8 percenként, hanem 6 percenként indul. Ugyancsak a zsúfoltság enyhítésére a Dél-Budáról a Rákóczi úton át Zuglóba tartó 907-es busz sűrűbben jár majd éjfél és egy óra között.

Januártól újabb változtatások

A VEKE tájékoztatása szerint január 12-től újabb járatok, például a 908, 914 és a 923 menetrendje is változik. Emellett kisebb korrekciók is lesznek a szolgáltatás színvonalának javítása érdekében. Változás az is, hogy januártól minden éjszakai járat három perccel később, minden egész órakor és fél órakor indul, mivel ezek az időpontok könnyebben megjegyezhetők.

A BKV Zrt. honlapján a péntektől várható első változtatásokról hétfőn még semmilyen információ nem szerepelt. A cég ez ügyben még közleményt sem adott ki.

Mi lesz a nappali járatokkal?

Molnár Gyula, az MSZP fővárosi frakcióvezetője az Indexnek hétfőn elmondta, a BKV szolgáltatásában szűk esztendőre lehet számítani, s a járatritkítás is szóba kerülhet. Azt is meg kell nézni, hogy hogyan lehet a BKV-t hatékonyabbá tenni. Molnár a jegyáremelés kérdését kizártnak tartotta, mert az árak elérték azt a plafont, ahonnan már megint érdemes lesz bliccelni.

Molnár Gyula nyilatkozott arról is, hogy Demszky Gábor ismét Aba Botond BKV-vezér leváltását javasolta. Az MSZP-s politikus szerint Demszky blöfföl, minthogy a BKV menedzsmentjének személyi kérdéseiről még nem folynak tárgyalások, és azt sem tudják a szocialisták, hogy válságmenedzserre vagy egy közlekedésmérnökre lenne-e szükség a cég élén.

A VEKE szerint nem ritkítani kell, hanem a hatékonyságot kéne növelni

Az Index értesülései szerint Molnár Gyula körül a szocialisták elkezdték szervezni azt a szakmai stábot, amely a BKV ügyeit lenne hivatott rendezni. Az Index korábban már beszámolt arról, hogy a tömegközlekedés, illetve a városüzemeltetés egyébként is a szocialisták hatáskörébe került a koalíciós egyeztetések során.

Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője az Indexnek elmondta, hogy a BKV-nál nem járatritkításra lenne szükség, hanem a hatékonyság növelésére, vagyis a cég költségeit úgy kellene csökkenteni, hogy ne az utasszámot tovább csökkentő intézkedések történjenek, hanem a kiadásokat máshogy mérsékeljék.