Júniustól az utcákon a BKV új Volvo buszai

2004.05.11. 13:51
Június 19-től állnak csatasorba a Budapesti Közlekedési Vállalat legújabb szerzeményei. A hat Volvo buszt később még negyvennégy követi, miután a nyáron döntenek a további beszerzésről. A speciális járművekre külön szakvizsgát kellett tenniük a buszsofőröknek.
Kedden hivatalosan is bemutatták a nyilvánosság előtt a Budapesti Közlekedési Vállalat Rt. új buszait. Az ünnepélyes sajtótájékoztatón Demszky Gábor köszöntötte a hat svéd "jövevényt", szólva arról is, hogy a nyári egyeztetések után ütik nyélbe a pályázaton nyertes céggel a további negyvennégy busz szállításáról szóló szerződést.

KLikk a képre!
A polgármester kitért az tenderen nem is indult Ikarus helyzetére is. Miután a fővárosi közlekedési társaság beszerzési pályázatát a svéd cég nyerte, az üzlettel megtört az Ikarus buszok egyeduralma a fővárosban. Demszky szerint ez már az Európai Unió piacpolitikáját tükrözi, a magyar buszgyártó cégnek a világ legnagyobb gyártóival kell harcot vívnia a magyar piacért, és ezzel leginkább az utazóközönség jár jól. Demszky bízik benne, hogy a fővárosiak hamar megkedvelik a svéd járműveket is.

Még száz

A most bemutatott hat busz nehéz terepen debütál majd: a kettes metró felújításának kezdetétől, június 19-től járnak majd metrópótlóként. Az ötven új busz a Deák tér és a Stadionok megállóhelyek között viszi az utasokat, a 7-es buszokkal összefogva fél percenként indulnak a metrópótlók - hangzott az ígéret. Kedvező tapasztalatok esetén két-három éven belül még száz Volvo buszt vásárolnak a BKV flottájának modernizálása érdekében.

Klikk a képre!
A különleges, alacsony padlós járművek csaknem három méter szélesek - tért ki egy érdekes műszaki paraméterre Aba Botond, a BKV Rtr. vezérigazgatója. A szokatlan méretű tömegközlekedési eszközök csak szűken férnek el több budapesti utcán, ezért külön típusvizsgát kellett tenniük a közlekedési vállalat sofőrjeinek. Az alacsony padló miatt a sofőröknek különös figyelmet kell fordítani a kátyúkra, bár a főváros ígérete szerint a helyzet javulni fog - tájékoztatott az Index érdeklődésére a vezérigazgató.

Kemény próbaüzem

Aba Botond azt is elmondta, hogy az eddigi tapasztalatok egyértelműen pozitív képet festenek a Volvókról, a sofőrök fordulékonynak, több szempontból is jó busznak találták az új szerzeményeket. Ettől függetlenül most egy hónap kemény próbaüzem következik, ami alatt remélhetőleg minden előnye és hátránya megmutatkozik az összesen 3,1 milliárd forintba kerülő buszoknak. A beszerzési árba egyébként beletartozik a járművek két éves karbantartási költsége is, a szervizt ez idő alatt teljes mértékben a Volvo szakemberei végzik.

Volvo 7700A
Egy új Volvo 105 személyes, ebből 37 az ülőhelyek száma. Motorja alacsony károsanyag-kibocsátású Euro III-as motor. Az alacsonypadlós kialakítás, a széles ajtók a mozgáskorlátozottak és a kismamák, valamint az idősek utazását könnyíti meg. Az elektronikus vezérlésű légrugózásnak köszönhetően a padlószint csaknem egy szintbe hozható a járdával. Modern utastájékoztató berendezések: útvonalat mutató elektronikus kijelzőtábla, külső-belső hangos tájékoztató rendszer található a buszon. Télen a padló fűthető, az utastér szellőztetéséről nyolc ventilátor gondoskodik.

Műszaki adatok:

  • Hossz: 17,944 m

  • Szélesség: 2,516 m

  • Magasság: 3,040 m

  • Saját tömeg: 17 440 kg

  • Ülőhelyek száma: 36+1

  • Állóhelyek száma: 126