Extra hőforrást kapnak a Kontakt-Busz járművei
Mínusz hét fokot mért pénteken reggel két olvasónk a Kontakt-Busz Kft. egyik járművének utasterében. Azt írták, a sofőr kesztyűben vezetett, egy kanyarban meg is kellett állnia, hogy lekaparja az ablakról a jeget, belülről. A Tékozló Homáron közzétett beszámolóhoz szerda délutánig több mint 160 hozzászólás érkezett, némelyikből az derül ki, hogy nem egyedi esetről van szó.
A Kontakt-Busz Kft. 2006 novemberében alakult, a Volánbusz Zrt. alvállalkozójaként a zsámbéki medencében üzemeltet menetrend szerinti járatokat. A társaság közbeszerzési eljáráson nyerte el a szolgáltatás jogát öt évre, 2008 és 2013 között. Ezért évente nettó 774 millió forintot kap, és 2,58 millió kilométert kell teljesítenie.
A cég honlapján olvasható tájékoztatás szerint 53 légkondicionált, alacsonypadlós kínai King Long típusú busz alkotja a flottát.
"Ezek az autóbuszok kategóriájukban a legmodernebb járművek közé tartoznak, megfelelnek az EU és a magyar előírásoknak" - válaszolta kérdésünkre Kelemen János, a járműveket forgalmazó Neobusz Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. A buszokat 30 kW teljesítményű Spheros fűtőkészülékekkel szerelték fel, amelyek "vonali radiátorokkal" adják le a hőt az utastérben.
Kelemen János szerint előfordulhat, hogy bent ugyanolyan hideg van, mint kinn, mert a buszok nem fűtött garázsból, hanem a szabad ég alól indulnak hajnalban. Azt ígéri, "az utasok igényeit szem előtt tartva" extra, pótlólagos ventilátoros hőcserélőkkel szerelik fel a buszokat, ez várhatóan néhány héten belül minden járműnél megtörténik.