Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Extra hőforrást kapnak a Kontakt-Busz járművei

2009.01.14. 17:17
A zsámbéki medence járatai a szabad ég alól futnak ki hajnalban, ezért fagyoskodnak az utasok. A buszokat forgalmazó cég vezetője azt ígéri, néhány héten belül megoldódik a probléma.

Mínusz hét fokot mért pénteken reggel két olvasónk a Kontakt-Busz Kft. egyik járművének utasterében. Azt írták, a sofőr kesztyűben vezetett, egy kanyarban meg is kellett állnia, hogy lekaparja az ablakról a jeget, belülről. A Tékozló Homáron közzétett beszámolóhoz szerda délutánig több mint 160 hozzászólás érkezett, némelyikből az derül ki, hogy nem egyedi esetről van szó.

A Kontakt-Busz Kft. 2006 novemberében alakult, a Volánbusz Zrt. alvállalkozójaként a zsámbéki medencében üzemeltet menetrend szerinti járatokat. A társaság közbeszerzési eljáráson nyerte el a szolgáltatás jogát öt évre, 2008 és 2013 között. Ezért évente nettó 774 millió forintot kap, és 2,58 millió kilométert kell teljesítenie.

A cég honlapján olvasható tájékoztatás szerint 53 légkondicionált, alacsonypadlós kínai King Long típusú busz alkotja a flottát.

"Ezek az autóbuszok kategóriájukban a legmodernebb járművek közé tartoznak, megfelelnek az EU és a magyar előírásoknak" - válaszolta kérdésünkre Kelemen János, a járműveket forgalmazó Neobusz Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. A buszokat 30 kW teljesítményű Spheros fűtőkészülékekkel szerelték fel, amelyek "vonali radiátorokkal" adják le a hőt az utastérben.

Kelemen János szerint előfordulhat, hogy bent ugyanolyan hideg van, mint kinn, mert a buszok nem fűtött garázsból, hanem a szabad ég alól indulnak hajnalban. Azt ígéri, "az utasok igényeit szem előtt tartva" extra, pótlólagos ventilátoros hőcserélőkkel szerelik fel a buszokat, ez várhatóan néhány héten belül minden járműnél megtörténik.