Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Combino-szindróma Szegeden

2006.11.11. 11:45
Ahogy a budapestiek a combinóknak, úgy a szegediek az újonnan forgalomba állított, bár használt Tatráknak nem tudnak maradéktalanul örülni. A Tatrák áramszedője nem bírja a terhelést, a hiba oka egyelőre ismeretlen.

A héten többször elromlottak Szegeden a 4-es vonalon közlekedő, júliusban üzembe helyezett Tatra KT4-es villamosok, írja a Délmagyarország. Kedden például a reggel csúcsforgalomban a Centrum Áruház és az Anna-kút között akadt el egy kocsi. Az utasoknak a központból egészen a kecskési végállomásig gyalogolniuk kellett, emiatt sokan elkéstek munkahelyükről.

A leállásokat az okozta, hogy a Tatrák áramszedőjét függőleges ütés érte, mondta el a lappnak a Szegedi Közlekedési Társaság osztályvezetője. Azt még a cég szakembereinek nem sikerült megállapítani, hogy a rendszer melyik pontján kapja az ütést az áramszedő.

A továbbiakban is várhatók ilyen problémák, mivel a pályahibákból adódóan nagy a villamosok áramszedőjének kilengése és a cégnek nincs modern felsővezeték-vizsgáló kocsija. Azt tervezik, kamerákat szerelnek föl, amelyek figyelik az áramszedő viselkedését - így talán megtudják, hol lehet a probléma.

A cseh gyártmányú Tatrakat 1985 és 1990 között gyártották és Németországban teljesítettek szolgálatot. Darabja a Szegedi Közlekedési Társaságnak átlagosan 40 milliójába van: a kocsikat modernizálták, többek között kicserélték az elektromos rendszert, felújították a karosszériákat. A munkákat Csehországban és a szegedi műhelyben végezték el.