A képességek döntöttek?
Az iskola igazgatója azt MTI-nek nyilatkozva úgy reagált: szó sincs szegregációról, csupán az volt a cél, hogy a jobb, illetve a gyengébb tanulók a képességeik szerinti oktatást kapják, illetve ne csökkenjen az iskolai létszám, a jobban tanuló gyerekeket ugyanis szüleik más iskolákba viszik át.
Hat roma gyermek a "jobb" csoportba került
Az iskolában az új pedagógiai program szerint egy, a negyedik osztályosok képességeit vizsgáló pontrendszert állítottak fel, ennek alapján pedig a jobban teljesítőket különválasztották a gyengébbektől. A felosztás után derült ki, hogy a gyengébb osztályba mindössze három nem cigány gyerek járna, őket pedig azonnal más iskolába íratták be szüleik. A jobb csoportba hat roma származású gyerek került be; ez is bizonyítja, hogy nem faji, hanem tanulmányi képesség szerinti felosztás történt - tette hozzá az igazgató.
A képviselő-testület elégedett a pedagógiai programmal
A verpeléti kisebbségi önkormányzat vezetője, Pusztay István úgy véli: diszkrimináció, hogy az egyik ötödikes osztályba csak cigány gyerekek járnak Az emelt szintű oktatásra korábban is volt lehetősége a jó képességű gyerekeknek, vagyis a döntést módosítani kell - mondta Pusztay.
A község képviselő testülete egyébként a kisebbségi önkormányzat tiltakozásának bejelentését követően megvizsgálta az iskola új pedagógiai programját, és annak fenntartása mellett foglalt állást.