Rafael
17 °C
29 °C
Index - In English In English Eng

Új verzió: a Hír Tv találta ki a drogsztorit

2008.08.05. 18:29
Újabb szereplő szólalt meg a Hír Tv-s újságírók drogcsapdája körüli történetben. Ezúttal az eddig dílernek nevezett személy, Baráth Miklós adta elő verzióját. Eszerint a pénzügyminiszter emberei tényleg kompromittálni akarták az újságírókat, de a drogos szálat már az újságírók találták ki.

Mindkét oldalt sötét kavarásokkal vádolta meg az MTI-nek adott nyilatkozatában Baráth Miklós. Ő az a férfi, akinek az eddigi hírek szerint drogot kellett volna csempésznie a Hír Tv két munkatársának autójába, a pénzügyminiszter kampányfőnökének Helmeczy Lászlón keresztül adott megbízásából.

Baráth Miklós szerint ő nem díler, soha nem árult kábítószert.

Szerinte a következő történt: Tóth Viktor (Veres János pénzügyminiszter kampányfőnöke) megkereste őt azzal, hogy kellemetlen helyzetbe kellene hozni a Hír Tv két riporterét. Baráth szerint erről tavasszal általánosságban beszélgettek, konkrét terv nem készült. Később Helmeczy László ügyvéd Tóth megbízásából felhívta őt, és másfélmillió forintot ajánlott neki, ha tényleg segít befeketíteni az újságírókat.

"Arról volt szó, hogy mennyire a tyúkszemükre lépett Krakkó Ákos és Kisberk Szabolcs, a Hír TV két riportere, és esetleg lehetne tenni valamit ellenük, mert a köreikben már nagyon sok embert elintéztek a média segítségével" - emlékezett Baráth.

Baráth azt állítja, hogy ezek után kettős játékot játszott. Szimpatizált a tévésekkel, ezért elmondta nekik, hogy Tóthék valamire készülnek ellenük és ehhez őt akarják használni. Abba is beleegyezett, hogy felvegye a beszélgetéseit Helmeczyvel és Tóthtal és a hanganyagot a tévéseknek adja.

"Akkor volt bennem egy ilyen ideológia, hogy a Hír TV-sek milyen jó gyerekek." - emlékezett Baráth.

Baráth szerint a drogos sztorit a tévések találták ki.

"Beszélgettünk az Ákossal és a Szabolccsal, és akkor került elő a kábítószeres vonal. Abban maradtunk, ugrasszuk ki a nyulat a bokorból, lássuk, meddig mennek el ebben a dologban. Így valamilyen szinten az irányítás a mi kezünkben volt" - emlékezett Baráth.

Baráth azt is állítja, hogy Tóth Viktor azt mondta neki, hogy nem akar részt venni az ügyben. Baráth szerint erről is van hangfelvétel a Hír TV-nél, csak azt nem adják le. Baráth szerint ugyanis Tóth Viktornak első körben nem tetszett az ötlet, túl keménynek tartotta. Baráth szerint a tévések bíztatták, hogy próbálja erőltetni az ügyet Tóthnál, aki végül átadta a szervezést Helmeczy László ügyvédnek.

Baráth szerint Helmeczy hívta fel, hogy mondja el, hogyan képzeli a csapdát a tévések ellen. Akkor neki is előadta a drogos ötletet, ami tetszett az ügyvédnek.

Helmeczy állítása szerint Baráth vetette fel, hogy dugjanak kokaint az újságírók autójába és így buktassák le őket. Helmeczy azt is mondta, hogy neki Baráth azt mondta, hogy ő egy drogdíler, akinek 1,6 millió forinttal tartoznak az újságírók. Helmeczy felajánlotta, hogy kifizeti ezt a pénzt, ha cserébe Baráth megmondja, hogy mikor és hol ad drogot az újságíróknak.

Baráth most azt mondja, hogy a Hír Tv-s újságírók mondták neki, hogy mondja ezt Helmeczynek.

"Helmeczy arról tájékoztatott, hogy a pénzt csak akkor kapom meg, ha Tóth Viktor rábólint" - emlékezett Baráth, vagyis a pénzügyminiszter kabinetfőnöke szerinte akkor is tudott mindenről, ha személyesen nem akart részt venni a szervezkedésben.

Baráthnak rosszul esett, hogy a Hír Tv úgy jött elő az egész történettel, hogy neki nem is szóltak előre. Azt hitte, hogy végül az egészből nem lesz semmi. Azért nyilatkozott, mert nem akarta, hogy drogárusnak tartsa az ország. Állítása szerint ő egy 33 éves volt gyári munkás, most egy kis szabolcsi faluban lakik, dolgozott már külföldön is és egyszer büntették önbíráskodásért.

Szikszai Péter, a Hír Tv hírigazgatója szerint nem a tévések találták ki a drogos csapdát, hanem Baráth már eleve ezzel kereste meg őket. Szikszai azt is tagadja, hogy lenne olyan felvételük, amin Tóth Viktor ki akar maradni az egészből.

Helmeczy László kedd este bejelentette, hogy beperelte a Hír Tv-t, mert szerinte manipulálták azt a hangfelvételt, ami alapján az egész botrány kipattant. Azt is tagadta, hogy másfélmilliót ajánlott volna az újságírók lejáratásáért.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!