Gulyás helyett kultúra

2003.05.16. 08:46
A "nemzeti sztereotípiák" helyett az ország kulturális, oktatási és tudományos eredményeire koncentrálna az EUKK Magyarországot népszerűsítő kampánya - értesült a Népszabadság. Az alapítvány kuratóriumának alelnöke szerint azonban egyelőre nem tudni, kap-e pénzt a szervezet az uniós kommunikáció folytatására - írja a Népszava.
Magyarországot népszerűsítő nemzetközi kampány lebonyolítására készül az Európai Uniós Kommunikációs Közalapítvány (EUKK) - értesült a Népszabadság. A napilap információi szerint az EUKK a "nemzeti sztereotípiák" - gulyás, ménes, erős paprika - helyett a magyar kultúra, sport, informatika és oktatás eredményeit mutatná be. A közalapítvány kuratóriumának elnöke, Palánkai Tibor a kormány felhatalmazása nélkül nem kívánt nyilatkozni a kampány terveiről - írja a Népszabadság.

A tervek szerint Magyarországot reklámokban, konferenciákon, kulturális eseményeken népszerűsítenék. A kuratórium szeretné elkerülni, hogy munkájukat "országimázsos tevékenységgel" azonosítsák - írja a napilap.

Se főnök, se pénz

A Népszava értesülései szerint ugyanakkor "se főnök, se pénz, és egyelőre konkrét tervek sincsenek" az EUKK további tevékenységére. A lapnak nyilatkozó Somody Imre, a kuratórium alelnöke szerint a 2002-2003-as évre kapott 2,2 milliárdos költségkeretből a népszavazásra felkészítő kampány során 1,9 milliárdot költöttek el.

A szervezet a kuratórium alelnöke szerint most arra vár, hogy kiderüljön, mennyi pénzt kap a további működésre és milyen elképzelései vannak Juhász Endre integrációért felelős tárca nélküli miniszternek - írja a Népszava. Juhász kinevezése előtti meghallgatásán annyit mondott, hogy szárazabb, informatívabb tevékenységet vár az alapítványtól.