EU-kommunikáció: 'biztosítjuk gyermekeink jövőjét'
Minden minisztériumnak külön stratégiája lesz
Az Európai Uniós Kommunikációs Közalapítvány (EUKK) irányíthatja Magyarország európai uniós csatlakozásának kommunikációs teendőit, miután a kormány megtárgyalta és elfogadta a magyar társadalom európai uniós kommunikációs stratégiáját, ami a magyar kormányzat számára átfogó és középtávra szóló, két-három éves kommunikációs programot jelöl ki - értesült a lap.
A közalapítvány működésére a kormány az idén 500 millió, 2003-ban másfél milliárd forintot szán. A kommunikációnak külön tárcastratégiája is lesz, ami azt jelenti, hogy minden minisztériumban EU-kommunikációs stratégiát dolgoznak ki, és erre a minisztériumokon belül különítenek el megfelelő összeget.
Belső társadalmi felkészülés
A kormány EU-kommunikációjának céljai közé sorolta a társadalom európai uniós ismereteinek bővítését, az EU-tagság előnyeinek, kihívásainak, a mindennapi életet érintő hatásainak bemutatását. A kommunikáció középpontjában ezért a csatlakozásra való belső társadalmi felkészülés segítése áll, ezért támogatást és információt kíván adni a társadalomnak a felkészüléshez - felhasználóbarát, interaktív, az elmélyülést lehetővé tévő formában.