Autópályaépítő cég az alcsúti vízberuházásnál

2002.04.24. 11:06
Hamarosan hozzákezdhetnek a Váli-víz völgye - Alcsút, Felcsút, Kajászó, Óbarok, Tabajd, Vál - vízelvezetési hálózata kiépítésének, miután eredményesen zárult az alcsúti önkormányzat közbeszerzési pályázata. A munkát majd kétmilliárd forintért az a Viadon rt. nyerte el, mely korábban Dömper Rt. néven az M7-es autópálya felújítását végezte - írja a Magyar Hírlap szerdai száma. A parlament decemberben 2,7 milliárd forintos címzett támogatást szavazott meg a térségnek.
Alcsútdoboz önkormányzata tavaly december 19-én közbeszerzési eljárást írt ki a Váli-víz menti települések közös vízelvezető hálózatának építésére, miután 8 nappal korábban, december 11-én 2,7 milliárd forint címzett állami támogatást kapott az Országgyűléstől - írta a szerdai Magyar Hírlap. A Váli-víz völgye vízelvezetésére megszavazott támogatás az országosan kiosztott összeg egyhatoda, vagyis a település feltűnően magas dotációt kapott.

A Magyar Hírlapból kiderül, hogy hat település tartozik a régióhoz, Alcsútdobozon kívül Felcsút, Kajászó, Óbarok, Tabajd és Vál. Az ő képviseletükben is eljárt Alcsút, amikor a címzettámogatást igényelte. A feladatok közé tartozik többek között 90 kilométernyi csapadékelvezető is, a vállalt ár pedig majdnem kétmilliárd forint.

Tizenkét jelentkező a munkákra

Tizenkét vállalkozás nyújtott be ajánlatot a munkára, közülük két céget alkalmatlannak minősítettek: egyikük a műszaki alkalmasságának igazolásával maradt adós, a másik cég pedig mikrovállalkozás lévén nem érte el a felhívásban feltételül szabott egymilliárd forintos árbevételt. Két további jelentkező pályázata érvénytelen volt: a Betonút Rt. a céget felejtette el bemutatni, míg Strabag Építő Kft. a referenciaigazolást nem csatolta be.

A Betonút félreértette a kiírást

A Magyar Hírlap megkérdezte a sztrádaépítésben közreműködő Betonút vállalkozási igazgatóját, miként mulaszthatták el a dokumentum csatolását. Sándor Csaba közölte a megkeresésre: a többi céggel együtt megvették 80 ezer forintért a dokumentációt és az abban szereplő valamennyi kérdésre válaszoltak. Úgy értelmezték, a cég bemutatása azt jelenti, hogy a cégkivonatot csatolják, s bár a kiírásban külön sorban szerepelt az egyébként nem definiált cégbemutatás, ők ezt ténylegesen elmulasztották.

A döntési mechanizmus ismeretlen

A második körre így nyolcan maradtak, közülük a Viadon Rt. került ki győztesként. A lábatlani cég ez év januárjáig Dömper Rt. néven volt ismert, mely nem más mint az M7-es felújítást végző egyik alvállalkozó. A lap hiába próbálta kideríteni, mi szólt az autópálya-építő cég mellett, Alcsútdoboz jegyzője nem ért rá arra, hogy az értékelési szempontokat elküldje az újságnak, azt állította: a Közbeszerzési Értesítőnek már postázta a pontozást, így a lapban hamarosan olvasható lesz az. Az eljárás során másodiknak nyilvánított Penta Kft. ügyvezetője, Nagy Gábor csupán annyit reagált a döntésre, hogy az élbolyba tartozó vállalkozók árajánlata kétmilliárd forint körül volt, így az egyéb szempontok miatt választotta a kiíró a már említett Viadom Rt.-t.