Orsolya
7 °C
14 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Autópályaépítő cég az alcsúti vízberuházásnál

2002.04.24. 11:06
Hamarosan hozzákezdhetnek a Váli-víz völgye - Alcsút, Felcsút, Kajászó, Óbarok, Tabajd, Vál - vízelvezetési hálózata kiépítésének, miután eredményesen zárult az alcsúti önkormányzat közbeszerzési pályázata. A munkát majd kétmilliárd forintért az a Viadon rt. nyerte el, mely korábban Dömper Rt. néven az M7-es autópálya felújítását végezte - írja a Magyar Hírlap szerdai száma. A parlament decemberben 2,7 milliárd forintos címzett támogatást szavazott meg a térségnek.
Alcsútdoboz önkormányzata tavaly december 19-én közbeszerzési eljárást írt ki a Váli-víz menti települések közös vízelvezető hálózatának építésére, miután 8 nappal korábban, december 11-én 2,7 milliárd forint címzett állami támogatást kapott az Országgyűléstől - írta a szerdai Magyar Hírlap. A Váli-víz völgye vízelvezetésére megszavazott támogatás az országosan kiosztott összeg egyhatoda, vagyis a település feltűnően magas dotációt kapott.

A Magyar Hírlapból kiderül, hogy hat település tartozik a régióhoz, Alcsútdobozon kívül Felcsút, Kajászó, Óbarok, Tabajd és Vál. Az ő képviseletükben is eljárt Alcsút, amikor a címzettámogatást igényelte. A feladatok közé tartozik többek között 90 kilométernyi csapadékelvezető is, a vállalt ár pedig majdnem kétmilliárd forint.

Tizenkét jelentkező a munkákra

Tizenkét vállalkozás nyújtott be ajánlatot a munkára, közülük két céget alkalmatlannak minősítettek: egyikük a műszaki alkalmasságának igazolásával maradt adós, a másik cég pedig mikrovállalkozás lévén nem érte el a felhívásban feltételül szabott egymilliárd forintos árbevételt. Két további jelentkező pályázata érvénytelen volt: a Betonút Rt. a céget felejtette el bemutatni, míg Strabag Építő Kft. a referenciaigazolást nem csatolta be.

A Betonút félreértette a kiírást

A Magyar Hírlap megkérdezte a sztrádaépítésben közreműködő Betonút vállalkozási igazgatóját, miként mulaszthatták el a dokumentum csatolását. Sándor Csaba közölte a megkeresésre: a többi céggel együtt megvették 80 ezer forintért a dokumentációt és az abban szereplő valamennyi kérdésre válaszoltak. Úgy értelmezték, a cég bemutatása azt jelenti, hogy a cégkivonatot csatolják, s bár a kiírásban külön sorban szerepelt az egyébként nem definiált cégbemutatás, ők ezt ténylegesen elmulasztották.

A döntési mechanizmus ismeretlen

A második körre így nyolcan maradtak, közülük a Viadon Rt. került ki győztesként. A lábatlani cég ez év januárjáig Dömper Rt. néven volt ismert, mely nem más mint az M7-es felújítást végző egyik alvállalkozó. A lap hiába próbálta kideríteni, mi szólt az autópálya-építő cég mellett, Alcsútdoboz jegyzője nem ért rá arra, hogy az értékelési szempontokat elküldje az újságnak, azt állította: a Közbeszerzési Értesítőnek már postázta a pontozást, így a lapban hamarosan olvasható lesz az. Az eljárás során másodiknak nyilvánított Penta Kft. ügyvezetője, Nagy Gábor csupán annyit reagált a döntésre, hogy az élbolyba tartozó vállalkozók árajánlata kétmilliárd forint körül volt, így az egyéb szempontok miatt választotta a kiíró a már említett Viadom Rt.-t.