Fridi 64 műsort ígért a kereskedelmi tévék legyőzéséhez

2003.04.14. 14:45
A médiapiacot jellemző "filmcsömörre" hivatkozva már az első MTV-elnöki pályázatában is a szórakoztató műsorokkal kívánta "térdre kényszeríteni" a kereskedelmi csatornákat Friderikusz Sándor. A showman hatvannégy saját maga által külföldön "leopciózott" produkciót ajánlott a kuratórium figyelmébe győzelmet ígérve a kereskedelmi tévék "agyatlan" műsoraival szemben. Az immár négy sikertelen elnöki pályázatot maga mögött tudó Friderikusz csütörtökön mutatja be a Hetet váltó új műsorát.
Miközben kettő, együttesen majd 300 milliós szerződést kötött az MTV-vel a TV Pictures Pruductions Bt., a cég vezetője, Friderikusz Sándor ismét pályázott a köztévé elnöki posztjára. A tévés személyiség korábbi elnöki pályázata szerint a közszolgálati csatorna fellendítését saját szórakoztató műsoraival tartotta leginkább elképzelhetőnek.

Hetente öt

A Hoztam egy milliót és a Repülj most után csütörtökön mutatják be a showman újabb köztévés vállalkozását. A vasárnaptól a harminc éves Hét helyett jelentkező új közéleti show a hetenkénti ötödik főműsoridős produkciója Friderikusznak, aki ezúttal műsorvezetőként lesz jelen az adásonként mintegy 13 millió forintos költséggel készülő Feketénfehéren munkacímen jegyzett műsorban. Krecz Tibor résztulajdonában lévő View Produkciós Kft. közleménye szerint egyébként a kezdetben másfél, majd a nyári időszakban egyórás élő adás alcíme Friderikusz - a szólás szabadsága lesz.

Többségében költségkímélő

Az Index birtokába került 2001-es elnöki pályázatában a showman szintén a szórakoztató műsorokkal kívánt versenyre kelni a konkurens tévékkel. Az akkor Mendreczky Károllyal szemben sikertelenül aspiráló Friderikusz szerint az MTV-nek leginkább korszerű - többségében saját gyártású - szórakoztató műsorokkal lehetne megszorítani a kereskedelmi adókat. A stratégiához rögtön jelentős muníciót ígért megemlítve, hogy a Caines-i nemzetközi televíziós fesztiválon "64 műsortartalmat opciózott le", köztük több tucat költségkímélő, a "korszerű televíziózás próbáját kiálló" forgatókönyveket. "Az MTV azzal győzheti le e területen a kereskedelmi csatornákat, hogy nem agyatlan szórakoztató show-kat vág a nézők fejéhez, már csak azért sem, mert a nézők 'legalját' úgyis megcélozták a kereskedelmi tévék."

Végképp térdre

A hírek szerint Székely Ferenc közreműködésével készült pályamunkában Friderikusz a személyzeti politikával is sikereket ígért a médiaverseny szereplőjeként definiált MTV-nek. Egyik oldalról garantálta, hogy a szórakoztató műfaj nagyágyúit két-három hónap alatt a közszolgálati televízióhoz csábítva végképp térdre tudja kényszeríti majd az RTL Klubot és a TV2-t, így az jelentős részt hasíthat ki a "reklámtortából". A másik oldalon pedig, ha ő nyerte volna az MTV-elnöki tisztet, a kinevezés hírére az "állomány harmada-fele (persze csak az, amelyik a precíz normák szerint számon kért munkához az elmúlt években-évtizedekben nemigen szokott) minden különösebb bíztatás nélkül lelépne". A showman szerint ezzel a módszerrel akár milliárdos nagyságrendű végkielégítéstől is megkímélhető lenne az MTV kasszája.