További Belföld cikkek
- Kocsis Máté: Magyar Péter egy áruló, aki soha nem volt a barátom
- Kubatov Gábor: Sose verhetnek meg minket lábon
- Kocsis Máté: 1990 óta nem volt ilyen, ezt még Horn Gyula sem merte megtenni
- Lezárult egy korszak, új nevet kapott az Országos Pszichiátriai és Addiktológiai Intézet
- Kövér László elárulta, szerinte mi a korunk a legveszélyesebb fegyvere
Pápai repülőezred búcsúztatása |
A "hajózók" döntését a katonai vezetés korábban elfogadta, mondván: ez nem jelent gondot, az utánpótlást Pápáról áthozott és a korábban kecskeméti Albatroszokkal repülő pilóták átképzésével megoldják.
|
A hét hajózó távozásával azonban a légierő folyamatos harckészültsége kerül veszélybe. A magyar légierőben ugyanis jelenleg egy repülőtéren 18 pilóta biztosítja az ország légterét 24 órában - tudtuk meg. (Ennyien felelnek meg a MiG-29-esen a "mindenidős" készültségadás követelményének.)
Hetük kiesésével 11 készültséget adható pilóta marad. A betegségek, külföldi utak, tanfolyamok és a beosztások egyéb elfoglaltsága miatt azonban gyakorlatilag jóval kevesebb, ami azt jelenti, hogy a készültség adása csak törvénytelenül oldhatató meg. A 24 órás szolgálat után ugyanis 48 órás pihenő járna a törvény szerint, ami a maradék készenlétet adható pilótával lehetetlenné tenné annak ellátását. (Információnk szerint azonban már jelenleg is csak így tudják megoldani a folyamatos készültséget.)
Az állandó készültség gondot jelent a kijelölt pilóták átképzésében is. A tervek szerint jövőre ugyanis félévenként 5-5 hajózót képeznének át MiG-29-esre, az oktatás azonban az állandó készültségadás és kétnapos pihenő miatt szinte megoldhatatlan.
A Honvédelmi Minisztérium nem kívánt nyilatkozni. Vári Gyula az Index megkeresését sem cáfolni, sem megerősíteni nem akarta. (A katonák nyilatkozatához felettesük engedélye kell - a szerk.)