Vállalkozói igazolvány az okmányirodákon

2000.09.12. 09:40
November 1-jétől csaknem valamennyi városban működik okmányiroda, vagyis összesen 246 körzetközpontban várják majd az ügyfeleket - mondta a Népszabadság kérdésére Eiselt György belügyminisztériumi helyettes államtitkár. Az okmányirodák jelenleg a személyi igazolványokkal, valamint a lakcímkártyákkal kapcsolatos ügyintézést végzik, november 1-jétől viszont - a gazdasági kamarák helyett - hatáskörükbe kerül a vállalkozói igazolványok kiadása, jövő januártól pedig a gépkocsiokmányok és a vezetői engedélyek kibocsátása is. A vállalkozói igazolványok igénylésének rendje nem változik, és marad az úgynevezett egyablakos rendszer is: az ügyfelek az adószámot és a statisztikai számot további utánjárás nélkül kapják meg. A becslések szerinti négy-hatszázezer egyéni vállalkozót jelenleg a területi gazdasági kamarák tartják nyilván. A vállalkozói igazolványokat korábban az önkormányzatok, majd 1998-tól a területi gazdasági kamarák adták ki, így sem egységes igazolvány, sem országos adatbázis nem létezik. Az okmányirodák feladata lesz, hogy közhiteles nyilvántartást hozzanak létre, és új, az eddiginél biztonságosabb igazolványt bocsátanak ki. A korábbi okmányok legkésőbb 2002 júniusáig használhatók, addig a vállalkozóknak új igazolványt kell igényelniük.