Az M7-es építése a Várpalota X. bánya miatt áll?

Magyar Hírlap
2001.08.17. 09:48
Az M7-es Aliga-Zamárdi közötti szakaszán még mindig nincs egy gramm kavics sem leterítve - értesült a Magyar Hírlap. Ez azért érdekes, mert a Magyar Autópálya Konzorcium szóvivője egy hete az ellenkezőjéről tájékoztatta a lapot. Turgyán Tamás éppen azért tartotta fontosnak, hogy elmondja ezt, hogy cáfolja azokat az állításokat, miszerint éppen a turizmus szempontjából kiemelt fontosságú balatoni szakaszon halad pillanatnyilag a leglassabban az építkezés. Mint azt a lap hétfőn megírta, a konzorcium az Aligától Zamárdiig tartó autópálya két alaprétegének megépítését is a felcsúti Femol 97 Kft.-re bízta. Megkapta az engedélyt évi 400 ezer köbméter dolomitkavics kitermelésére a Bányaker 100 Bt. a Környezetvédelmi Minisztérium Közép-dunántúli Környzetvédelmi Felügyelőségétől. (A kavicsbánya földtulajdonosa, Völgyi Árpád itt ténykedik a városgazdálkodási bizottságban FKGP képviselőként.) Az engedély még nem jogerős, de ennek birtokában akár már most folytathatják a kavics kitermelését. A várpalotai bányából tavaszszal engedély nélkül kezdtek el dolomitot beszállítani az M7-eshez. A szállítást a Femol 97. Kft. végezte. A bányát ez év februárjában ruházta át az Orbán család a cégeik termékeinek értékesítésével megbízott, nyugdíjas Péter Attila társaságára.