Elöntötték a MIÉP-hirdetések a metróállomásokat

Magyar Hírlap
2002.03.08. 09:34
Az országgyűlési választások előtti napig, április 6-áig bérelte ki a MIÉP a budapesti metróállomások mozgólépcsői közti hirdetési felületet a Metró Reklám Kommunikációs Kft.-től. A párt egyenként 8-12 ezer forintot fizetett ki a mintegy 500 egységnyi felületekért. Így a metróban folyó kampánya körülbelül 5 millió forintba kerül. A hirdetési csík ára attól függ, hogy melyik metróállomáson található, mekkora arrafelé a forgalom. A Deák téren például 12 ezer, Újpesten 8 ezer forint a tarifa. A reklámügynökség kereskedelmi igazgatójától megtudtuk, hogy a cég az összes pártot megkereste az ajánlattal, de csak a MIÉP volt vevő rá. A Magyar Igazság és Élet Pártja az egyetlen párt, amelyik nem kommunikációs ügynökségen keresztül tárgyalt a mozgólépcsők közti felület bérbe vételéről. Azóta, hogy a MIÉP emblémája ellepte a metróállomásokat, még egy párt jelezte hirdetési szándékát, de egyelőre nem kötöttek üzletet. Azokban a megállókban, ahol kettőnél több mozgólépcső található (mint például a Blaha Lujza téren), van még kiadó szabad felület. A kereskedelmi igazgató neve elhallgatását kérte a lapunktól, mert mint fogalmazott, "sem rózsát, sem záptojást nem várnak az állampolgároktól" a MIÉP-es hirdetésekért. A cégnek teljesen mindegy, ki fizet a reklámfelületért. A kereskedelmi igazgató hangsúlyozta, egyik párthoz sem kötődik a Metró Reklám Kommunikációs Kft.