Cél: átjutni Pannóniából Hunniába
További Belföld cikkek
- Már vizsgálja a Lánchíd-botrányt a Nemzeti Nyomozó Iroda
- „Aki nincs vele, az ellene van” – így uralkodik Orbán Viktor Dobrev Klára szerint
- Berobbant híd maradványaitól szabadították meg a vízitúrázókat
- Abúzus a gyermekotthonban: újabb botrányos eset került napvilágra
- Késekkel és fémcsövekkel dobálta egymást két társaság Budapesten
Elsőbbséget élvez
Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter elmondta, hogy a kormány döntése alapján az úthálózat bővítése elsőbbséget élvez a következő évek költségvetéseinek összeállításakor. A kormányzat tervei szerint 2015-re olyan rendszer jön létre, mely hosszában a jelenlegi EU-s átlag negyedéről az ottani útsűrűség felére emeli a hazai gyorsforgalmi úthálózatot.
2015-ig a jelenlegi becslések szerint mintegy ezeregyszáz milliárd forintnyi összeget fordítanak majd útépítésekre. Ebből az idén nyolcvanmilliárdot, jövőre pedig kétszázhetvenmilliárdot fektetnek be a fejlesztésekbe, ám az összeg mintegy húsz százaléka az EU különböző alapjaiból származik majd.
Csillag István az Index kérdésére elmondta, hogy az első szakaszátadások 2004 első felében az M7-es Horvátország irányába meghosszabbított részén várható. 2004-re ütemezték a szekszárdi híd, az M3-as Polgár és Görbeháza közötti szakaszának és a Miskolcot bekötő M30-asnak az átadását is.
A konferencia 2,4 millióba került
A miniszter elmondta, hogy a ciklus végére tervezett 400 kilométeres hosszbővülés mellett a jelenlegi ütemtervek szerint egy másik 400 kilométernyi szakasz áll majd építés alatt, további 800 kilométernyi gyorsforgalmi út építésének előkészítése pedig szintén elkezdődik 2006-ig.
Gál J. Zoltán kormányszóvivő úgy fogalmazott: a kormány Európa-tervének részét képező úthálózat-fejlesztés a Medgyessy-kabinet legnagyobb szabású terve, mely hosszú időre meghatározza az ország gazdasági térségeinek fejlődését.
Az Index megtudta, hogy a videókonferencia 2,4 millió forintba került.
|