Dabason visszaköszönt az ország imázsa

2001.04.10. 10:22
Sem a Fidesz, sem pedig az Országimázs Központ nem kívánta kommentálni, hogy százmilliós közpénzekből készítették elő Szűcs Lajos, dabasi időközi választási kampányát. Az imázsépítők által szervezett állami ünnepségek szinte mindegyikében felbukkan különféle bölcsességek keretében az "álom" szó, míg Szűcs kampányszlogenje is e kifejezésre épült. Ráadásul a Magyar Hírlap által nyilvánosság elé tárt Happy End-es országimázs pályázatnak szintén egy központi szlogenje épül az álom szó köré.
Három tavalyi állami ünnepség szlogenje is az álom szóra épült. A millenniumi augusztus 20-ai ünnepség előtt azonban még nem lehetett sejteni, hogy az "Ezeréves álom" jelmondat az csupán az álomsorozatnak az első darabkája. Erre az ünnepségre az Országimázs Központ majd egymilliárd forintot fordított. A következő bölcsességre alig két hónapot kellet várni, azután közhírré tették a forradalmi megemlékezések kapcsán, hogy "álmaik szabad jövőben élnek". Az '56-os hősöket könnyűzenei koncertekkel köszöntő ünnepségre 130 millió forintot fordítottak. Félmilliárd forint közpénzbe került az állami szilveszter is, ahol a jól csengő "Álomalapítás" bál megszervezésével sulykolták a polgárokba az álom szót.

Szűcs: "Azért vannak álmaink, hogy valóra váltsuk őket"
Szűcs Lajos, hamarosan országgyűlési képviselőként debütáló fideszes politikus a már jól bejáratott álom szó köré szervezte kampányát, szlogenjét egyaránt. Plakátjai hónapokon át hirdették a valahonnan már ismerős üzenetet: "Azért vannak álmaink, hogy valóra váltsuk őket". Az Országimázs Központ vezetőjét többször is megkérdeztük, nem tartja-e visszásnak, hogy az általa vezetett hivatal előkészíti a vezető kormánypárt korteskedését. Tóth tavaly határozottan cáfolta és egyúttal visszautasította a feltételezést, mostani megkeresésünkre pedig nem reagált. Kövér László Fidesz-elnök szintén nem reagált megkereséseinkre.

Újabb kampányok az országképformálásért

A Magyar Hírlap keddi száma újabb cikket közöl a Happy End Kft.-ről. A lap is megemlíti, hogy az imázspályázatban szereplő üzenetek kísértetiesen hasonlítanak a Szűcs-kampányban használtakhoz. De a pozitív üzeneteket tartalmazó kampánynak azonban még koránt sincs vége. A Happy End ugyanis a Széchenyi-terv népszerűsítésén keresztül akarja hazai imázskampányát megvalósítani, két ütemben. Az országképformálás a "Merjünk nagyok lenni!" jelszóval tavasszal kezdődne, és ősszel a "Valóra váltott álmok" szlogennnel folytatódna. Mindkét ütemben a sikeresség propagálása állna az üzenet középpontjában: "sorra szólaltatjuk meg az új Magyarország győzteseit, akik a Széchenyi-tervnek köszönhetően végre valóra válthatták álmaikat" - idézi a Magyar Hírlap a Happy End pályázatát.