Hat polgármester viszi hátán az MSZP kampányát
További Belföld cikkek
- Kizuhant egy kisgyermek egy emeletes ház ablakából Csepelen
- Több kilométeres torlódást okozott egy hibásan működő vasúti biztosítóberendezés
- Karácsony Gergely után Vitézy Dáviddal is tárgyaltak a diákszervezetek
- Megszólalt a polgármester, akinek a városában nemkívánatos személy lett Koltai Róbert
- Komoly szócsata alakult ki a gyulai polgármester és Magyar Péter között
Gyurcsány Ferenc arcképe nélkül indítja önkormányzati választási kampányát az MSZP. A kormányfő népszerűsége amúgy is történelmi mélyponton. Az Index információi szerint a tavaszinál szerényebb méretben, de plakátokon, újságokban, televíziós reklámokban is megjelennek a párt önkormányzati kampányarcai.
Az MSZP kampánycsapata a 2002-es stratégiára támaszkodva az akkor sikeressé vált polgármestereit állítja előtérbe. Botka László szegedi, Csabai Lászlóné nyíregyházi, Nagy Imre egri, Molnár Gyula XI. kerületi, Tóth József angylaföldi, Bollók Istvánné budafoki polgármesterek a szocialisták országos kampányának arcai. Ők hatan az újrázásra is esélyesek.
A hat polgármesterrel a párt például Győrben nem azt üzeni, hogy a szegedi városvezetőre kell szavazni, hanem hogy az MSZP-s polgármesterek a saját településükön hiteles, emberarcú vezetők, akik az elmúlt négy évben sikeres munkát végeztek, és hogy helyben egy jól működő várost építettek, fogalmazott forrásunk. A politikusok a várost az elmúlt négy évben valamilyen emlékezetes fejlesztéssel reklámozzák, illetve fordítva.
Uszoda, autópálya, új városrész
Tónusaiban a hatvanas éveket idéző színvilággal Csabai Lászlóné háta mögött és alatt a Nyíregyházát az idén elérő M3-as autópálya látható. Bollók Istvánné a város új, fedett medencéjének a partján fejét egy vizilabdára hajtva áll vagy ül modellt, az angyalföldi Tóth József Újlipótváros az elmúlt években felhúzott mediterrán épületei előtt pózol. A képek üzenetét mindegyik városvezető mellett olvasható szlogen erősíti. Csabainé például egy szövegbuborkében azt mondaná: "Az autópálya ipart jelent, az ipar fejlődést és új munkahelyeket." Bollók Istvánné szlogenje: "Tanulás, sport, játék. Ennyi minden gyereknek jár".
A kampány későbbi szakaszában újsághirdetéseket és televíziós reklámokat is bevetnek, ezekről egyelőre annyit tudni, hogy szintén a hat polgármestert állítják előtérbe. A szocialista stratégák a listára leadott szavazatokat és a kisebb városok választóinak a szavazási hajlandóságát akarják növelni.
Megmutatják a helyieket is
Az országos mellett helyi szinten is erősítik a kampányt. Más plakátokon a helyi képviselőjelöltek és polgármesterjelöltek is megjelennek. A kampányt erősíti továbbá, hogy a miniszterelnök három tucat települést, az összes megyét is meglátogatja, de a párt más vezetői is országjárásra indulnak.
Az MSZP országos kampánya szombaton a SYMA-csarnokban veszi kezdetét, ahova a párt összes polgármesterjelöltjét meghívták.