Szilvia
5 °C
16 °C

Negyvenmillió a száznapos program népszerűsítésére

2002.07.25. 20:11
Negyvenmillió forintot költ el az elkövetkezendő két hónapban a kormányzat száznapos programjának megismertetésére. Az egyszeri nyugdíj-kiegészítésről szóló hirdetések már a csütörtöki lapokban megjelentek, illetve a tévé és a rádió is adja már a reklámblokkot. Augusztusban a családi pótlék, szeptemberben pedig a közszférában végrehajtandó béremelés lesz a hirdetések témája.
Csütörtöktől hirdetésekben népszerűsítik a száznapos program intézkedéseit. Első körben a 19 ezer forintos egyszeri nyugdíj-kiegészítésről tájékoztatnak a reklámok. Az "Ahogy megígértük" szlogenű szalaghirdetés a Népszabadságban, a Metróban, illetve a vidéki napilapokban jelent meg, de csütörtökön elindult a tévés és rádiós kampány is.

Családi pótlék és béremelés a következő hirdetésekben

Gál J. Zoltán kormányszóvivő
Gál J. Zoltán kormányszóvivő az Index érdeklődésére elmondta, hogy szeptemberig összesen közel negyvenmillió forintot fordítanak a száznapos program megismertetésére. A nyugdíj-kiegészítés után a kéthavi családi pótlék lesz a hirdetések tárgya, míg szeptemberben a közszférában végrehajtandó béremelésről tájékoztatják a közvéleményt.

Átlátható lesz a kommunikácós költségvetés

A kormányszóvivő arra a felvetésre, hogy korábban bírálták az Orbán-kormányt a hirdetésekre fordított kiadásaik miatt, úgy reagált: a mostani szerény költségvetésű reklámkampánnyal a Parlament azon döntéseit igyekeznek megismertetni, amiket a Fidesz is megszavazott. Gál J. Zoltán felhívta a figyelmet arra is, hogy "az új kormány elkötelezte magát az átlátható közpénzfelhasználás mellett, így nem lesz titok, hogy konkrétan mi mennyibe került".

Az előző ciklusban egyébként a Fidesz-kormány arra hivatkozva tett közzé "Országgyűlési Beszámoló" címmel egészoldalas hirdetéseket a lapokban, hogy a kabinet tevékenységét értékelő parlamenti vitanapon elhangzottakat nem lehetősége, hanem kötelessége megismertetnie az országgal. Akkor a szocialisták közpénzherdálásnak minősítették a hirdetéseket, igaz az akkori reklámok megjelenésenként 29 millió forintba kerültek.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?