Négyszázmillió kormányzati kommunikációra

2003.11.05. 17:22
Négyszázmillió forint plusz áfáért intézheti a kormányzati kampányokat a kancellária közbeszerzési pályázatának győztese, a Leo Burnett Budapest Kft. A cég feladata a kormányzati kampányok megtervezése és lebonyolítása, a médiavásárlás, és a rendezvény-szervezés lesz. Azt egyelőre nem tudni pontosan mit kell majd kommunikálnia a cégnek.
A Leo Burnett Budapest Kft. nyerte a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) által kormányzati kommunikációs kampányok tervezésére és megvalósítására kiírt közbeszerzési pályázatot - közölte Braun Róbert helyettes államtitkár a hivatalos eredményhirdetéssel egybekötött sajtótájékoztatón szerdán.

A MeH a 2004. május 31-ig tartó időszak kormányzati kommunikációs, reklám-, rendezvényszervezési és médiavásárlási feladatainak ellátására hirdetmény közzétételével, nettó 400 millió forint keretösszeggel indított tárgyalásos közbeszerzési eljárást - tette hozzá a bírálóbizottság elnöke. A pályázatra 12 cég, illetve konzorcium jelentkezett, érvénytelen ajánlat nem érkezett.

Braun Róbert közlése szerint a július 16-án meghirdetett eljárás két fordulóból állt: a bírálóbizottság először öt pályázót választott ki a jelentkezők közül, amelyeknek ezt követően mintafeladatot kellett elvégezniük. "A mintafeladat az Európa Terv egyes részeinek reklámkommunikációs eszközökkel való hirdetése volt" - mondta. Kiemelte, hogy a közbeszerzési eljárásba bevonták a szakmai szervezeteket, a Magyar Reklámszövetség és a Magyar PR Szövetség képviselőit.

A helyettes államtitkár elmondta, hogy valamennyi pályázat teljes anyaga az eredményhirdetés után nyolc nappal hozzáférhető lesz az interneten. Mint jelezte, a pályázóktól írásos hozzájárulást kértek ahhoz, hogy valamennyi részlet nyilvánossá válhasson. Braun Róbert az MTI kérdésére elmondta, ma még nem tudható, milyen kormányzati intézkedések születnek, amelyek kommunikációs intézkedéseket igényelnek majd. A megjelölt féléves időszak kapcsán úgy nyilatkozott: céljuk az volt, hogy "értelmes, ám de kellően rövid időtartamra" írjanak ki pályázatot. A helyettes államtitkár további kérdésre válaszolva rámutatott: a bírálati szempontok között nem szerepelt, milyen a cég tulajdonosi háttere, mint ahogy az sem, milyen kormányzati kommunikációs tapasztalatai vannak.

Kitért arra is, hogy a kormány rendelkezésre állási díjat fizet a nyertes pályázónak, ennek összegét azonban nem jelölte meg. "A kormányzatnak az a célja, hogy a lakosságot minél teljesebb körűen tájékoztassa, ebbe éppúgy beletartozik, hogy fizetett eszközöket alkalmazzon" - mondta Braun Róbert, ugyancsak kérdésre válaszolva.

A nyertes után a második legkedvezőbb ajánlatot az Ogilvy and Mather Reklámügynökség Bp. Rt. a MindShare Médiaügynökség Kft.-vel közösen tette. A helyettes államtitkár szólt arról is, hogy további két kommunikációs tárgyú pályázat van folyamatban: a nyomdai tevékenységre irányuló eljárás eredményhirdetését november 12-én tartják, a közvélemény-kutatások kapcsán pedig lezajlott az első forduló.

A Leo Burnett Budapest Kft. az amerikai székhelyű Leo Burnett Worldwide tagja. Az 1991-ben alakult Kft. tavaly elnyerte Magyarországon "Az év kreatív munkája" címet.

Kormányreklám: Csak ellenzékből nézve felháborító
Az MSZP ellenzékben határozottan ellenezte a közpénzből folytatott kormányreklámot. Úgy vélték például a Széchenyi Terv reklámjai kapcsán, hogy az egyértelműen a hatalmon lévők melletti propaganda. A szocialisták álláspontja tavaly ősszel változott meg, amikor a száznapos program intézkedéseit negyvenmilliós reklámkampány keretében kezdték népszerűsíteni. Akkor már az volt a vélemányük: a kormány egyes intézkedéseit meg kell ismertetni a lakossággal és ehhez megengedhető módszer a fizetett hirdetés is. Azzal érveltek: tőlünk nyugatabbra is jut pénz a kormányzati reklámra.