Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Ki legyen a közlekedési miniszter?

2008.10.08. 15:32

Szabó Pál lemondása után még nem lehet tudni, hogy ki lesz a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter. Talán valaki az MSZP-ből? Netán másik pártból? Vagy legyen egy bukott közlekedési vezető? Vagy esetleg valaki, aki ért hozzá?

A szavazásnak vége

Aba Botond

A BKV egykori üdvöskéje, a súlytalannak tetsző regionális közlekedési irodák személyközlekedési igazgatója várja az újabb kihívásokat. Aki akkora szakértelmet halmozott fel, mint ő, könnyedén megbirkózna a közlekedési minisztérium vezetésével, ha kell, saját kezűleg javítaná meg az elromlott biztbert.

3,09

Demszky Gábor

A főpolgármester hálás lenne Gyurcsánynak a kinevezésért. Minden pénzt végre szeretett négyes metrójába ölhetne, nem is közlekedési, hanem metróminisztérium lenne. Ha valami oknál fogva mégsem haladna a megfelelő ütemben a négyes metró, még mindig mutogathatna főpolgármester utódjára.

2,43

Devecz Miklós

Annyi nagy magyarhoz hasonlóan a MÁV személyszállítási részlegének egykori főigazgatója is külföldön, egy cseh vasúttársaságnál kamatoztatja tudását. A vasúttársaságnál a progresszív erőket képviselte, nem csoda, hogy mára már az országot is elhagyta.

5,17

Farkas Bertalan

Igazi szakmai döntést hozna a miniszterelnök az űrhajós kinevezésével. Az űrhajósnál messzebbre ugyanis senki sem közlekedett Magyarországon, egy közlekedési miniszternél pedig nem árt, ha sokat közlekedik. Farkas kinevezésével az MDF-nek is kedvezne, hiszen a jobboldali párt 3,16 százalékos jelöltje volt Baktalórántházán.

4,34

Gaskó István

A kérlelhetetlen vasutas szakszervezeti vezető felpuhításának legjobb eszköze lenne, ha Gyurcsány felajánlaná a közlekedési tárcát. Bár kérdéses, tudna-e annyit fizetni neki a miniszterelnök, hogy otthagyja a szakszervezeti bizniszt.

3,24

Kamarás Miklós

Szabó Pál miniszterrel együtt nyújtotta be lemondását a MÁV igazgatótanácsi elnöke. Gyurcsányt még pártján belül is bírálják azért, mert elfogadta kettejük lemondását. Igazi államférfiúi húzás lenne a miniszterelnöktől, ha egyszerűen kicserélné kettejüket: Kamarásból minisztert, Szabóból MÁV-elnököt csinálna.

2,85

Kapolyi László

A Kádár-korszak ipari minisztere fémjelezhetné a békés átmenetet, bár a rendszerváltás tucatjával voltak már ilyenek miniszteri rangban. Ráadásul az orosz államadósság lebontása révén az ország egyik leggazdagabb embere lett, nem pénzért, a hazáért vállalná a miniszteri felelősséget.

3,00

Katona Kálmán

Franciaországban bevett húzás, hogy ellenzéki politikusokat emelnek be a kormányba, ha a helyzet úgy kívánja. Gyurcsány az egykori MDF-es közlekedési miniszter kinevezésével jelezhetné az MDF-nek: számít rá a kormányzati felelősség terhének megosztásában. És remek oldalvágás lesz ez Orbán Viktornak, akinek kormányából azután került ki a népszerű és a dolgát jól végző miniszter, hogy tárcáját a feje fölött átszervezték.

4,80

Kocsis István

Ki lenne megfelelőbb jelölt a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszteri posztra, mint Kocsis István, akinek helyettes államtitkárként van államigazgatási gyakorlata, a paksi atomerőműben és az MVM-ben belelátott az energiaszektorba, és már a közlekedés sem idegen terület, hiszen néhány hete a BKV vezérigazgatója.

3,85

Kovács Kálmán

Az SZDSZ egykori informatikai és hírközlési kakaóbiztos minisztere állítólag saját maga kérte, hogy újra miniszter lehessen. Kinevezésével újra összenőhet, ami összetartozik, a koalíció újraalakulhat, Kovács lecserélhetné névjegykártyáját, és minden mehetne tovább a maga útján.

2,85

Moldova György

A választás szempontjából jelentős erőt képviselő kádárista nyugdíjasoknak kedvezne a népszerű író kinevezésével, aki öregkorára Kádár János egyik legnagyobb csodálója lett. Az persze kérdéses, hogy az imperialista Gyurcsánynak igent mondana-e az Akit a mozdony füstje megcsapott szerzője.

3,97

Podolák György

A kisebbségi kormányzás tipikus minisztere lehetne: a pártba erősen beágyazott, már MSZMP-s karrierrel is rendelkező, de viszonylag súlytalan és ismeretlen politikus. A szocialisták egyik fellegvárából, Csepelről származik, tagja a parlament közlekedési és infrastruktúra-fejlesztési albizottságának. Jelmondatát – esztergályosból vezérigazgató – újra cserélhetné: esztergályosból közlekedési miniszter.

2,68

Puch László

A közlekedési minisztérium államtitkára, az MSZP volt pártpénztárnoka, egyben minden titkok tudója. Vele nem fordulhatna elő, hogy Gyurcsány Ferenc egy ilyen ügyben elfogadja a lemondását, csak akkor, ha meggyőződött róla: Puch László tényleg nem akar már miniszter lenni. De miért is erősítené a kormányt Gyurcsány egy potenciális riválisával?

2,74

Schamschula György

Minden idők egyik legrosszabb közlekedési miniszterének reaktiválásával – tudják, ő volt, az aki az 1994-es kampányban félig kész autópályaszakaszocskákat adott át ökörsütéses ünnepléssel –, majd megbuktatásával bizonyíthatná: ez várna az országra jobboldali kormányzás esetén.

2,50

Tímár Gyula

A volt Vegyépszer-vezér már minden kormánynak épített autópályát, nemrég az Európai Építő zrt. elnök-vezérigazgatójává nevezték ki. Igazi árokbetemető típus, kinevezésével Gyurcsány üzenhet a szakértői kormány után sóvárgó SZDSZ-nek: szakértő miniszterekhez nem kell szakértői kormány.

3,55

Vitézy Dávid

Sokra viszi még a VEKE szóvivője, több nyertes csata is van mögötte már a fővárosi közlekedés ügyében. Miért ne vihetné már most sokra? Kár lenne csak azért mellőzni, mert Tarlós István delegálta őt a BKV felügyelőbizottságába.

6,48