Szilvia
11 °C
16 °C
Index - In English In English Eng

Újabb Demszky-Tarlós csörte az M0-ról

2008.07.08. 16:50
Demszky Gábor főpolgármester nyílt levélben ostorozza Tarlós István volt óbudai polgármestert, a fővárosi Fidesz-frakció vezetőjét, hogy miatta késik az M0-ás északi továbbépítése. Tarlós korábban ezt hazugságnak nevezte, most Demszky állítja Tarlósról, hogy ferdít. Mindketten pert emlegetnek.

Demszky Gábor nyílt levélben fordult Tarlós Istvánhoz, aki a múlt héten perrel fenyegette meg a főpolgármestert, amiért az emlékeztetett az óbudai önkormányzat mulasztásaira az M0-ás északi nyomvonalának kijelölésével kapcsolatban, áll a főpolgármesteri hivatal által az Indexhez eljuttatott közleményben.

Demszky szerint Tarlós állításaival, a makacs tényeket semmibe vevő ferdítéseivel szemben a volt óbudai polgármester tudatosan, tervszerűen akadályozta az M0-ás körgyűrű 11-es út utáni folytatásának kiépítését. Demszky levele szerint Tarlós az elmúlt tíz évben többször is eltolta magától az ügyet, hogy ne neki kelljen konfliktust vállalni a lakossággal szemben.

A főpolgármester korábban, egy sajtótájékoztatón jelentette ki, hogy Tarlóst súlyos felelősség terheli azért, mert az elmúlt tíz évben nem sikerült megállapodni az M0 északi nyomvonalában. A volt óbudai polgármester erre reagálva szintén egy sajtótájékoztatón jelentette be, hogy hazugság, hogy ő vagy utódja akadályozta az M0 továbbépítését.

Tarlós István a sajtótájékoztatón számos dokumentum bemutatásával igyekezett igazolni: a III. kerület mindig is azon az állásponton volt, hogy meg kell épülnie az autóút északi szakaszának. A volt óbudai polgármester egy tévényilatkozatban pert emlegetett, a főpolgármester pedig bízik benne, hogy Tarlós bepereli.

Az M0 észak-budai szakaszának építése azért vált sürgetővé, mert nyár végén átadják a Megyeri (Északi M0-ás) hidat, és Óbudán megnövekedő forgalomtól tartanak. A helyzeten sokat segítene, ha a 10-es és 11-es utat összekötné az M0-ás folytatásaként egy útszakasz.

A tervek szerint három nyomvonal közül kell választani. Mindegyik nagyrészt alagutakban halad majd, és ez rendkívül megdrágítja az építést. Egyes becslések szerint a költség elérheti a 70 milliárd forintot, ami túlszárnyalja a híd 63 milliárd forintos költségét is.

A legutóbbi szakértői vélemények szerint, ha minden a terv szerint halad, akkor a tervezés még 2-3 évig tarthat, a kivitelezés pedig további két évig. Egyelőre csak most készül el a részletes környezeti hatástanulmány, és csak az év végére kaphatja meg a beruházás a környezetvédelmi hatósági engedélyt.

Az építési engedélyeztetési eljárás csak ezt követően indulhat el.