Pandora, Gabriella
-3 °C
3 °C

Két hét múlva földmunkák az M3-ason

2000.07.10. 18:22
Várhatóan két hét múlva megkezdi a földmunkákat az M3-as Füzesabony és Polgár közti szakaszán a Vegyépszer és a Betonútépítő Rt. alkotta konzorcium - hangzott el hétfőn délután, amikor aláírták az M3-as beruházási szerződését. Az ígéretek szerint 2002. november 30-ára készül el a pálya új szakasza. Az építkezés hetvenmilliárd forintba kerül, ám ez nem tartalmazza a polgári Tisza-híd árát. Az M7-es felújításáról elhangzott: várhatóan Pest felé megépítik az autópálya harmadik sávját, így enyhítve az állandó zsúfoltságot.
Várhatóan két hét múlva megkezdi a földmunkákat
A Magyar Fejlesztési Bank a Nemzeti Autópálya Rt-ben végrehajtott tőkeemeléssel biztosította az M3-as továbbépítésének idei költségeit - közölte Vér Iván, a Nemzeti Autópálya Rt. vezérigazgatója, az M3-as kivitelezői szerződésének aláírása utáni tájékoztatón. Jelezte: a 2001. évi költségeket várhatóan kötvénykibocsátással fedezi a pénzintézet. Az építő kiválasztásánál a nemzetközi tender elmaradását Vér azzal magyarázta, hogy szakértők kiszámították: legalább másfél évet vett volna igénybe a pályázat lebonyolítása. Ennek ismeretében határozott úgy a kormány, hogy meghívásos pályázaton döntsenek az M3-as továbbépítőjéről.

Az új szakasz öt százalékkal olcsóbb lesz a korábban épült autópályáknál

A költségekről Vér úgy nyilatkozott: a 69,999 milliárdos beruházás öt százalékkal olcsóbb lesz a korábban épült autópályáknál. A számításoknál a korábbi autópálya-építések költségeinek átlagát vették figyelembe, természetes az inflációval növelt értéken. (Kovács Kálmán a Horn-kormány közlekedési politikai államtitkára az Indexnek korábban úgy nyilatkozott: az M3-as továbbépítése kilométerenként négyszázmillió forinttal drágább, mint a pálya előző szakaszának továbbépítése volt. A politikus szerint ezért hamis az az állítás, hogy olcsóbb volna a beruházás a korábbinál.) Vér Kovács nyilatkozatára annyit reagált: az exállamtitkárnak, mint politikusnak ,,az a dolga, hogy ilyeneket mondjon". Ám ő, mint szakember, nem kíván egy politikussal vitatkozni.

Vér Iván
Öt százalékkal olcsóbb lesz a korábban épült autópályáknál
Vér Iván nem kívánt válaszolni arra a kérdésre, hogy hány céggel tárgyaltak, s hogy melyik, miért nem felelt meg az elvárásoknak. Közölte ugyanakkor, hogy a győztes Vegyépszer részt vett a Tiszai Vegyi Kombinát, illetve számos erőmű megépítésében, tehát már bizonyított. A Nemzeti Autópálya Rt. pedig olyan cégek keresett, amely épp ilyen: gyakorlata van a nagy projektek megvalósításában. A Betonútépítő Rt. a győztes konzorcium másik tagja a legszigorúbb Európai Uniós környezetvédelmi szabvány felhasználásával dolgozik, ráadásul részt vett az eddigi autópálya-beruházások felében.

A Vegyépszer cáfolja, hogy cége ellen felszámolási eljárás folyna

Nagy Elek
Cáfolja, hogy felszámolnák cégét
Nagy Elek, a Vegyépszer elnök-vezérigazgatója kérdésre válaszolva cáfolta, hogy cége ellen felszámolási eljárás folyna, elismerte azonban, hogy egy jogvitában valóban felszámolásukat kezdeményezte egy cég. Ez azonban az üzleti életben nem rendkívüli - szögezte le, hozzátéve, hogy cége minden jogos fizetési felszólításnak eleget tesz. Dunai György, a Batonútépítő Rt. vezérigazgatója szerint a bankgarancia beszerzése után, de legkésőbb két hét múlva, vagyis még júliusban megkezdődnek az M3-as továbbépítésének földmunkái.

Az M7-es felújítása kapcsán kiderült, hogy ha a közlekedési tárca is jóváhagyja, akkor kiszélesítik az út Budapest felé vezető szakaszát még egy sávval, miután úgy épült az M7-es, hogy van még egy zöld sáv, ami átalakítható lenne betonúttá.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?