Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Közbeszerzési eljárás az M7-es továbbépítésére?

2002.07.16. 10:05
A kormány közbeszerzési eljárással választaná ki az M7-es autópálya további szakaszainak kivitelezőjét, így fél évet is késhet a munkálatok megkezdése - értesült a Népszabadság. A Zamárdi-Szántód szakasz megépítéséhez Kőröshegy nem járul hozzá, ha nem épül meg a települést mentesítő út.
Április 19-én, két nappal a választások első fordulója előtt, előrehozott időpontban átadták az M7-es Balatonaliga és Zamárdi közötti új, 21 kilométeres szakaszát. Ekkorra az Orbán-kormány már előkészítette azt a szerződést, amely szerint az M7-es autópályát a Vegyépszer és a Betonút Rt. által alkotott Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) építi tovább. Az aláírás az utolsó pillanatban mégis elmaradt, a Népszabadság úgy tudja azért, mert a felek féltek az esetleges támadásoktól. A MAK - csakúgy, mint az M7-es többi szakaszának felújítási munkáit - ezt a megbízást is pályáztatás nélkül nyerte volna el-emlékeztet a napilap.

Az új kormány szakítani akar ezzel a gyakorlattal, a napilap értesülései szerint a kabinet úgy döntött, hogy közbeszerzési eljárással választja ki az M7-es továbbépítésének kivitelezőjét. Ezért valószínű, hogy a munkálatokat csak fél év késéssel lehet megkezdeni.

Alkotmányossági aggályok

Másfél hónapja az Index is beszámolt arról, hogy alkotmányossági aggályokat vet fel a Fővárosi Bíróság szerint az a kormányhatározat, amely lehetővé tette, hogy közbeszerzési eljárás nélkül épüljön az M7-es autópálya. A bíróság ezért az Alkotmánybírósághoz fordult, és annak határozatáig felfüggesztette a közbeszerzési eljárás mellőzése miatt indult közigazgatási pert.

A per a Strabag Kft., a Nemzeti Autópálya Rt. (NA) és a Közbeszerzések Tanácsának Döntőbizottsága között zajlik arról, hogy a 60 milliárd forintos fejlesztésnél jogszerű volt-e a közbeszerzési eljárás mellőzése.

Kőröshegy elkerülő utat akar

Az új, 12 kilométeres szakasz építése egyébként csak egy ponton ütközik akadályba, mégpedig Kőröshegy település körzetében. Pavlek Ferenc, Kőröshegy polgármestere a Népszabadságnak azt mondta: nem az általuk elfogadott nyomvonaltervek szerint készültek el az M7-es Kőröshegyet érintő szakaszának kiviteli tervei.

A falu a polgármester szerint már eddig is sok engedményt tett az autópálya megépítése érdekében, ezért is sérelmezik, hogy a megkérdezésük nélkül módosították a csomópont elhelyezésének tervét, illetve megfeledkeztek a falut tehermentesítő elkerülő út megépítésére tett ígéretről. Ha nem lesz út, nem járulnak hozzá az autópálya-szakasz megépítéshez.

A Nemzeti Autópálya Rt. szakemberei szerint a somogyi település kívánságát ők nem teljesíthetik, hiszen egy Szántódtól Kaposvár felé haladó, a települést kikerülő három kilométer hosszúságú elkerülő út nem része az épülő M7-esnek.

A Népszava információi szerint azért ragaszkodik Kőröshegy polgármestere az elkerülő út megépítéséhez, mert családja jelentős nagyságú területeket vásárolt fel a tervezett nyomvonalon. Pavlek rágalomnak nevezte a lap állításait.