Egyúttal a harmadik személyekkel szembeni felelősség esetében a biztosítási fedezet mértékét egységesen, minden légitársaságnak 50 millió USD-ra mérsékelték. Ezzel szemben a nemzetközi légi közlekedésben a működéshez szükséges fedezet egymilliárd dollár. A két összeg közötti különbségre, azaz 950 millió dollárra - közel háromszázmilliárd forintra - a parlament döntése nyomán a kormány készfizető kezességet vállal.
Ez a vállalás 30 napra szól, amely szükség esetén meghosszabbítható. A kötelezettségvállalás a törvénymódosítás indokolása szerint összhangban áll a az EU pénzügyminiszterei által erre a problémára adott válaszával. A szocialisták azt szerették volna elérni, hogy a kormánynak a 30 napos garancia lejárta után be kelljen számolnia az állami segítségben már a közelmúltban is részesített légitársaság pénzügyi helyzetéről, amit azonban a koalíciós többség elvetett.
A garanciavállalás korábban abban a határozati javaslatban szerepelt, amely a légtérhasználat átengedéséről szólt az Egyesült Államoknak. Az ellenzék azonban jelezte, hogy a légtér átengedését és a Malévnak nyújtandó segítségről nem hajlandó egy javaslatban szavazni.