TU-154 |
Pető György, a magyar légügyi hatóság szóvivője ugyanakkor arra is emlékeztetett, hogy a magnófelvételek alapján az sem kizárt, hogy a görög légiirányítás is hibázott. Ezt az is valószínűsíti, hogy a Malév járata igen bonyolult körülmények között volt kénytelen leszállni Szalonikiben.
A magyar gép előtt szállt fel például egy Boeing 757-es - a Népszabadság szerint -, s az is gondot okozhatott, hogy nem a polgári gépeknek fenntartott leszállópályára irányították a Malév-járatot, hanem egy katonai célokra használt - kevésbé műszerezett, speciális irányítást megkövetelő - pályára.
Annyi bizonyosnak tűnik, hogy miután a Malév-gép behúzott futóművel súrolta a betonpályát (korábbi hírek szerint egyébként akár kétszáz méteren keresztül is érintkezhetett a talajjal a gép hasa), a kapitány óriási lélekjelenlétről tanúskodva cselekedett: ismét a magasba emelte a Tu-154-est, és másodszorra már biztonságosan leszállt a járat Szalonikiben. Pető György szerint így ,,a tragédiát a pilóta profizmusának köszönhetően sikerült elkerülni".