További Belföld cikkek
- Egy halott nagymamát és egy 116 éve született férfit is értesítettek arról, hogy mehet szavazni
- Orbán Viktor nem mondott igazat – állítja Török Gábor és Schiffer András
- Pottyondy Edina: Ha a béke színe narancssárga, akkor a jelképe dögkeselyű
- Garázdaság, lopás, kábítószer-birtoklás: ismét razziáztak a rendőrök Budapesten
- Láncra verték és napokig kínoztak elrablói egy debreceni férfit
,,Ritkán fordul elő olyan gond, amilyen vasárnap, augusztus 27-én következett be" - mondta az Indexnek Kocsi Margit, a Malév szóvivője, amikor hétfőn arról érdeklődtünk, miért nem szállt fel tegnap a nemrég beszerzett Boeing 767-es. A gépet a Malév szóvivője szerint a Rolls-Royce Capital cégtől lízingeli a magyar társaság, arra a kérdésünkre viszont nem válaszolt, hogy a Gulf Air légitársaság használta-e korábban a járművet. (Emlékezetes, hogy a Gulf Air egyik gépe zuhant nemrégiben a Perzsa-öbölbe.)
A gépen egy olyan modult kellett kicserélni, amely ritkán szorul pótlásra. Magyarországon nem volt ilyen részegység, ezért Koppenhágából szerezték be sürgősen a légitársaság szakemberei az alkatrészt. Eredetileg azt remélték, hogy még aznap sikerül a szerelést elvégezni, végül azonban gondoskodni kellett az utasok éjszakai elhelyezéséről, szállásáról - tudtuk meg. Hétfőn aztán mindkét járat felszállt, és elindult célállomására.
Pontosabb lett a Malév
|
Kocsi Margit elmondta azt is, hogy a közhiedelemmel ellentétben a Malév menetrendszerűsége, vagyis az előre meghirdetett menetrendekhez képesti pontossága 12,4 százalékkal javult idén júliusban - ha a tavalyi hasonló adatokkal vetjük össze a mostaniakat. A 15 percet meghaladó késések száma pedig idén júliusban 20 százalékkal volt kevesebb az 1999-esnél.
Ha az első hét hónap mutatóit nézzük, akkor a Malév menetrendszerűsége 10 százalékkal javult. A 15 percet meghaladó késések száma viszont 19 százalékkal csökkent, miközben a járatok száma nyolc százalékkal emelkedett.
A Malév tavaly 2,3 millió utast szállított, idén ennél nagyobb teljesítménnyel számolnak a vállalatnál - tudtuk meg. Az első félévben 11 százalékkal több utas volt a magyar légitársaság gépein - tette hozzá Kocsi Margit.
|
A Malév júliusban húsz járatát törölte. Ez az összeshez 1784-hez képest igen jó arány, és ez is jórészt külföldi problémák miatt történt.Az olasz légiforgalmi irányítók ekkor tartottak ugyanis sztrájkot, a francia (párizsi) korlátozások miatt napi öt járatot és egy másik esti repülést kellett törölni. Mint emlékezetes, a Concorde katasztrófája után rendeltek el tilalmat a De Gaulle repülőtéren a francia hatóságok.
Privatizációra várva
Kocsi Margit arról is beszélt az Index munkatársának, hogy a polgári közlekedés nemzetközi csúcsszervezete, az ICAO szerint a Malév biztonsági szempontból az első osztályú légitársaságok közé tartozik. Ugyancsak a legjobbak között van, illetve minden előírásnak megfelel a magyar cég az európai IASA, az Egyesült Államokban működő légügyi hatóság, az FAA megítélése szerint.
A Malévnél az Index kérdésére megerősítették: a társaság vezetése hosszú távon a privatizációtól reméli a cég feltőkésítését, és a géppark modernizálását. Az ÁPV Rt. augusztusi közleménye szerint egyébként kora ősszel várható a magánosítási pályázat kiírása, amelyen startégiai partnert keresnek a jelenleg csaknem százszázalékos állami tulajdonban lévő társaság számára.
|