Matricás lehet az M5-ös
További Belföld cikkek
- Holtan bukkantak rá egy eltűnt négygyermekes anyára Szabolcsban
- Schmidt Mária: Bibliai vésznek éltük meg a Covidot
- Reagáltak a hajósok a Fővárosi Közgyűlés mai döntésére: Ellehetetlenítik a dunai személyhajózást Budapesten
- Befejezték a Balaton vízeresztését
- Közterületet neveztek el a tragikus körülmények között meghalt 21 éves rendőrről
Az AKA hitelkérelméről eredetileg május végén szavazott volna a nemzetközi fejlesztési bank vezetése, de az ügyet végül a magyar és a francia kormány egyetértésének hiánya miatt levették a napirendről.
Az AKA egy 1995-ben felvett 240 millió eurót kitevő hitelének kiváltására szeretne egy másik, kedvezőbb kamatozású kölcsönt felvenni. A most megszavazott 260 millió eurós hitelből 85 millió eurót az EBRD folyósít, 175 milliót pedig kereskedelmi bankok.
A Magyar Hírlap értesülései szerint körvonalazódik a kompromisszumos megoldás. Az AKA hozzájut az olcsóbb hitelekhez, a magyar állam ugyanakkor vállalja, hogy az AKA helyett továbbépíti a sztrádát. Az AKA tulajdonosai arra is kötelezettséget vállalnak, hogy már az idén jelentős - egyes hírek szerint harmincszázalékos - kedvezményt nyújtanak a matricás autósoknak a pálya használatára, míg később matricás lehet az M5-ös is.
Felújítják az M1-M7-es közös szakaszát
Keddtől szeptember 18-ig felújítási munkálatokat végeznek az M1-M7-es autópálya közös szakaszán, azért az útszakaszon terelésekre és sebességkorlátozásra kell számítani. Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. közleménye szerint a munkálatok során megújul a pálya vízelvezető rendszere, felújítják a két pálya közti elválasztó sávot, és megépül az M0-ás csomópontig mindkét oldalon a közvilágítás. Az elvégzendő munkák értéke mintegy 1,1 milliárd forint. Az idei évre tervezett fejlesztések hatására a közös szakaszon is jelentősen nő a közlekedők biztonsága.
A közlemény szerint az M1-M7-es közös szakaszának felújítása nem szerepelt az M7-es autópálya két éves felújítási programjában. A szinte egész évben egyenletesen nagy forgalmú útszakasz középső, elválasztó szalagkorlátjainak, és a pálya csatornarendszerének elöregedése miatt azonban szükségessé vált a munkák ez évi elvégzése. A szalagkorlátok cseréje, a fizikai elválasztást segítő betonelemekkel, az ezen a szakaszon az utóbbi időben megnövekedő balesetek számának csökkenését fogja elősegíteni. Karbantartása, takarítása is egyszerűbb, kevésbé fogja akadályozni a forgalmat.