Véget ért a vasutassztrájk
További Belföld cikkek
- Hamarosan újranyit a Hotel Silvanus
- Elütött egy embert a Tokaj IC Rakamaz és Görögszállás között
- Lesújtó, milyen sok magyar küzd ezzel a problémával
- Benyújtották az előterjesztést a járatritkítás ügyében, akár villamosszerelvények is járhatnak
- Egymilliárdos nyereséggel zárta a tavalyi évet a végrehajtói kar
Újra járnak a vonatok |
Hétfőn így a Fovárosi Bírósághoz fordult a MÁV a sztrájk jogszerűségének ügyében. Erről a MÁV Rt. vezérigazgatója levélben értesítette a három reprezentatív szakszervezet elnökét. A vasúttársaság szerint ugyanis okafogyottá váltak az egyeztető megbeszélések, a munkabeszüntetés immár jogszerűtlen lett, mert - amint ezt a szakszervezetek is elismerték - kölcsönös kompromisszumok eredményeként teljesültek azok a követelések, amelyekért a szakszervezetek a sztrájkot eredetileg meghirdették.
Bölcsházy Sándor, a MÁV Rt. sajtóirodájának munkatársa elmondta, hogy a vezérigazgató levele a következőt is tartalmazza: "A vasúttársaság nem látja akadályát annak, hogy az eredeti követelésektől különválasztva a sztrájk befejezését követően megbeszéléseket folytassunk a szakszervezeti tagdíjak levonásának felmondásáról született korábbi döntés esetleges felülvizsgálatáról." Ugyanakkor arra is felhívják a figyelmet, hogy a tagdíjakkal kapcsolatos álláspontot erősen befolyásolja, meddig fogják a szakszervezetek akadályozni a vasút normális üzemmenetét.
Számokban |
A vasutassztrájk két hétig tartott. Eddig a rekorder az 1904-es, hatnapos munkabeszüntetés volt. 1999 januárjában 108 órán át sztrájkoltak, '95-ben 86 óráig. Tavaly december huszadikán kilenc óráig állt a vasút, január tizedikén hatvan órás demonstrációval támasztották alá a vasutasok érveiket. A sztrájk óránként négymillió forint veszteséget okoz a MÁV-nak. |
A GE Tungsram-nál és a Globus Rt.-nél komoly gondot jelentett a dolgozók bejutása a munkahelyekre. Az elhúzódó vasutassztrájk miatt rohamosan csökkent a Dunaferr vállalatcsoport alapanyag-készlete. A Dunaferr vállalatcsoport egyébként a MÁV szolgáltatásainak legnagyobb megrendelője. Évente hétmillió tonna áru fuvarozását végzi számára a vasúttársaság.
A Magyar Posta Rt. csak a vasutassztrájk befejezését követően tudja felmérni, mekkora kárral járt számára a munkabeszüntetés - mondta Seress Zoltán sajtófőnök. A veszteség felmérésekor nem csupán a túlóradíjakból és az üzemanyagköltségekből származó többletkiadásokkal fognak számolni, hanem azzal az összeggel is, amelyet a sztrájk ideje alatt - a vasúti szállítás kiesése miatt - megtakarítottak - tette hozzá a sajtófőnök.