Az RTL egyik tulajdonosa nagyfilmeket szállít az MTV-nek

2003.04.03. 10:02
A hazai tévés piacon nem számít a konkurencia meg nem engedett támogatásának, hogy az RTL Klub egyik tulajdonosa, az IKO Production Média Kft az MTV-nek is szállít filmeket. Az IKO ugyanis csak az idén 160 akció-, és gyerekfilmet, dokumentum történetet adott el a közszolgálati tévének. Az MTV-vel 205 milliós üzletet kötő cég gyártja az RTL számára többek között a Való Világot, a Reggelit és a Delelőt.
Nem jelent hátrányt az RTL Klubnak, és nem minősül a konkurencia segítésének sem az IKO MTV-s szerződése - jelentette ki Kolosi Péter, a kereskedelmi csatorna programigazgatója. Kolosi szerint ezért nincs is értelme korlátozni a cég üzleti lehetőségeit.

Harc a médiában

A közszolgálati televízió a héten nyilvánosságra hozott szerződései között két nagy összegű megállapodással is szerepel az IKO Production Média Kft. Az IKO február 25. óta a Raiffeisen Bank hat százalékos részesedését megvásárolva az RTL Klub tulajdonosa, egyben a csatorna legnagyobb beszállítója. A Gyémánt László vezette cég gyártja a kereskedelmi tévé saját műsorainak jelentős részét, köztük a Való Világot, a Reggelit és a Delelőt és több sport- és autós műsort. Gyémánt az Index kérdésére a média szereplői közötti "harcra" hivatkozva nem kívánt részleteket elárulni a filmeladásról.

Hollywood maximum 4 millióért

Az MTV-ben, ahol jó üzletnek tartják az RTL-s céggel kötött megállapodást, elmondták, hogy a nettó 205 millió forintért 11300 percnyi adásidőt kitöltő 160 filmet vásároltak. Lyublyanovics László, a köztévé filmfőszerkesztője elmondta, hogy a két idei szerződésben többek között olyan aktuális filmek is szerepelnek, mint az Öböl-háborút feldolgozó kétszer 120 perces alkotás. Az ajánlati csomagból kiválasztott egyedi filmek között azonban van akciófilm, scifi, gyerekfilm, sőt jó néhány rétegfilm is. A főszerkesztő szerint azért előnyös az IKO-szerződés, mert a közszolgálati tévé nem tud nagy pénzeket kifizetni az esti filmekért. A legdrágább amerikai mozikért legfeljebb 4 millió forintot tud fizetni a közszolgálati televízió.

Közös háttéripar

A szakemberek a magyar piac szűkösségével magyarázzák, hogy a médiaipar cégei több, egymással konkuráló csatornával is üzleti kapcsolatban állnak. Az MTV arculatváltása idején szintén a korábban az RTL-nek dolgozó cég kapott megrendelést. A tavaly év végén kötött 50 milliós üzletre az a Dogfish Stúdió kapott megrendelést, amely 2001-ben az RTL Klub új dizájnját is készítette.