Drágább volt a bevallottnál az MTV arculatváltása

2002.12.20. 07:03
Tízmillió forinttal drágább volt a köztévé arculatváltása, mint amennyit a tévé vezetése sajtótájékoztatóján ismertetett. A Népszabadság pénteki száma idézi a Közbeszerzési Értesítőt, amely szerint az arculatváltásért 50 millió forintot fizetett ki az MTV két cégnek, míg Ragáts Imre, az MTV ügyvezetője negyvenmillióról beszélt október végi sajtótájékoztatóján.
Tízmillió forinttal kisebb összegben jelölte meg Ragáts Imre, a köztévé ügyvezető alelnöke a köztévé arculatváltásának költségeit, mint amennyit valójában fizetett az MTV az új logóért, illetve díszletekért. A Magyar Televízió arculatváltását bejelentő sajtótájékoztatóján ugyanis az Index kérdésére Ragáts azt mondta: a köztévé "új ruhája" negyvenmillió forintba kerül. A pénteki Népszabadságban idézett Közbeszerzési Értesítőből viszont az derül ki, hogy az arculatváltásért 50 milliót fizetett az MTV a Dogfish Stúdió-Nemo Design kettősnek. Utóbbi cég tervezte többek között az SZDSZ-es minisztériumok új logóit is.

A Népszabadság híréből kiderül: az MTV mindössze két céget hívott meg a hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárásra. A szélesebb körű versenyeztetés elmaradását a televízió az idő rövidségével és a speciális feladattal indokolta, amelyre csak kevés cég képes. A szóba jöhető vállalkozások közül pedig többet a konkurencia foglalkoztat, ezért velük nem számolt a tévé. Ezek után meglepő, a nyertes a Dogfish, amely szintén dolgozott kereskedelmi televíziónak - emlékezetet a Népszabadság összeállítása.

A novemberi arculatfrissítés mellett a műsorkínálat is megújult. A már képernyőre került, illetve tervezett produkciók közül ugyanakkor többnek is bizonytalanná vált a sorsa. A december elején kulturális igazgatónak kinevezett Baló György ugyanis mintegy két tucat olyan műsort vizsgál felül, amelyeknek elkészítéséről az idén nyáron kinevezett elődje, Sugár Ágnes kötött szerződést vagy tett rájuk ígéretet.