Még mindig nem sikerült kijavítani az OEP rendszerét

2009.01.21. 15:41
Noha a hétfői hibát órákon belül elhárították, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) jogviszonyokat ellenőrző rendszerének megsérült adatbázisát még mindig nem állították helyre. A rendszer hibásan több százezer betegnél azt jelezte, hogy nincs biztosításuk. Az OEP elnézést kért, és azt közölte: a hibától függetlenül mindenkinek jár orvosi ellátás és gyógyszer.

Az OEP szerdán közleményben tájékoztatta ügyfeleit, hogy a folyamatos munka ellenére sem sikerült szerda délutánig a jogviszony-ellenőrzési rendszer adatbázisában keletkezett hibát megnyugtatóan kijavítani, tehát továbbra sem ad pontos adatokat a rendszer arról, hogy a patikában vagy az orvosnál jelentkező betegnek van-e egészségbiztosítása.

Mint arról már hétfőn tudni lehetett, informatikai probléma miatt, több beteg téves információt kapott jogviszonyáról. Így azoknak is "piros lámpát" mutathatott a rendszer, akik jogviszonya egyébként rendezett. Az adatsérülés egyébként főként nyugdíjasokat érintett.

A hatályos jogszabályok alapján az "ellenőrzés eredménye az egészségügyi szolgáltatás biztosításának kötelezettségét nem érinti", tehát az egészségügyi szolgáltató jogosultság-ellenőrzési, illetve ellátási kötelezettségét a kapott "piros lámpa" nem befolyásolja.

A beteget továbbra is térítésmentesen kell ellátni, számára a támogatott gyógyszereket, gyógyászati segédeszközöket stb. ártámogatással kell kiadni. Az egészségbiztosító megkérte az egészségügyi szolgáltatókat, hogy a hiba elhárításáig a jogviszonyra vonatkozó adatot ne vegyék figyelembe, és ne tájékoztassák a beteget a jogviszony hiányáról.

Az Egészségügyi Minisztérium felkérte az OEP főigazgatóját a hiba elhárítására és a felelősség esetleges megállapításának kivizsgálására.