Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Demszkyt nagyon nem akarják közlekedési miniszternek

2008.10.13. 11:05
Budapest főpolgármestere végzett az utolsó helyen Szabó Pál lemondása után meghirdetett szavazós játékunkon: ki legyen a közlekedési miniszter? A legtöbb politikus nem dicsekedhet helyezésével, az egyetlen kivétel az MDF-es Katona Kálmán.

Az utolsó, tizenhatodik helyen a közlekedési álmairól ismert Demszky Gábor főpolgármester végzett olvasóink szavazásán. Négy másik politikust előz meg: a szintén kieső helyen végzett Schamschula Györgyöt, aki egyszer már betöltötte a közlekedési miniszteri posztot, valamint a csepeli MSZP-s Podolák Györgyöt és Puch Lászlót, a lemondott Szabó Pál államtitkárát, akit egyesek esélyesnek tartanak a posztra, de mi úgy tudjuk, biztos nem lesz miniszter.

Demszkynek marad a főpolgármesterség

Tizenkettedik helyével Kovács Kálmán, az SZDSZ egykori informatikai és hírközlési minisztere sem büszkélkedhet.

A MÁV Szabóval távozó elnöke a 11. lett, meglepetésre a tizedik helyen végzett Kapolyi László, a késői Kádár-kor örökös ipari minisztere, aki később az orosz államadósság lebontásán fáradozott, munkája gyümölcseként mára Magyarország egyik leggazdagabb embere lett.

A szürke középmezőnyben találjuk Aba Botond egykori BKV-vezért, akit kicsit talán már visszasírnak olvasóink. Megelőzte őt Gaskó István szakszervezeti vezető, akit talán inkább kormányellenessége, mint szakértelme röpített ilyen magasságba, Tímár Gyula volt Vegyépszer-vezér pedig mindkét politikai oldalra való nyitottságának köszönheti hetedik helyét.

Az élmezőnyt Kocsis István BKV-vezér zárja a hatodik helyével, ezek szerint tényleg javult a fővárosi tömegközlekedés? Ötödik a kommunistává lett (vagy mindig is az volt?) Moldova György, aki az Akit a mozdony füstje megcsapott című riportkönyvével pályázhatna a miniszteri posztra. Negyedik lett az első MDF-es, aki eljutott a világűrbe. Farkas Bertalan 2006-ban a konzervatívok színeiben akart képviselő lenni, de nem sikerült neki, miniszter azonban még lehet belőle.

És most nézzük a dobogósokat: harmadik lett egy másik MDF-es, Katona Kálmán, akinek azért kellett távoznia az Orbán-kormányból, mert átszervezték a tárcáját. Második lett Devecz Miklós, a magyar vasút Jászi Oszkára, egy progresszív erő, aki már természetesen nem a MÁV-nál, hanem egy cseh vasúttársaságnál kamatoztatja szakértelmét.

A nyertes Vitézy Dávid lett, a Városi és Elővárosi Egyesület szóvivőjeként, a BKV felügyelőbizottsági tagjaként máris a csúcsra ért, ő lett a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter – legalábbis az Index szavazásán.

...and the winner is...