További Belföld cikkek
- Kocsis Máté: Magyar Péter egy áruló, aki soha nem volt a barátom
- Kubatov Gábor: Sose verhetnek meg minket lábon
- Kocsis Máté: 1990 óta nem volt ilyen, ezt még Horn Gyula sem merte megtenni
- Lezárult egy korszak, új nevet kapott az Országos Pszichiátriai és Addiktológiai Intézet
- Kövér László elárulta, szerinte mi a korunk a legveszélyesebb fegyvere
Transmann a nyerő?
A dunaújvárosi helyi tömegközlekedés üzemeltetésének jogát az Alba Volán a rendszerváltás előtti időkből örökölte. A 2000. december 31-ével lejáró szerződés meghosszabítása helyett az önkormányzat azon kezdett el gondolkozni, hogy egy koncessziós pályázat keretében meghirdetik a helyi járatok üzemeltetését - mondta el korábban lapunknak Silye Attila, a Városgazdálkodási Iroda vezetője.
Arra a szeptemberi információnkra, hogy a VT-Transmann olyan, visszautasíthatatlan ajánlatott tett az önkormányzatnak, hogy potenciális nyertese lehet a pályázatnak, akkor csak annyit válaszolt: ,,Ki az a Transmann?".
A Volán ragaszkodik a veszteséges helyi közlekedéshez
Tóth István, az Alba Volán vezérigazgatója lapunknak elmondta, hallott már magabiztos nyilatkozatokat, miszerint egy cég biztosra veszi a győzelmét a még ki sem írt pályázaton. Különben is, aki azt mondja, hogy egy helyi közlekedés üzemeltetése nyereséges, az nincs tisztában a valós helyzettel, vagy hazudik - folytatta. A helyi közlekedés bevétele az üzemeltetés költségeinek csak nyolcvan százalékát fedezi, a dunaújvárosi önkormányzat nem ad támogatást, így a veszteségeket a nyereséges helyközi járatokból egyenlítik ki.
Soha nem tettünk árajánlatot vagy olyan nyilatkozatot, hogy nyerni fogunk a pályázaton - mondta az Indexnek Kecer László, a VT-Transmann Kft. szállítmányozási igazgatója. Várják a pályázat kiírását, és azon lesznek, hogy nyerjenek.
Ha a Volán veszít, a sofőröknek menniük kell
A volán vezérigazgatója szerint irreális feltételi voltak az önkormányzat pályázattervezetének, ezért lekerült a közgyűlés napirendjéről, és a Volánnal való szerződést 2001. június 30-áig meghosszabbították. Tóth István azt is elmondta, hogy szeptember óta megismerték egymás elvárásait, és optimistán tekintenek a jövőbe. Bíznak abban, hogy hosszú távú - tíz-tizenötéves - szerződést kötnek, és egy biztonságos szolgáltatás nyújthatnak továbbra is, anélkül, hogy támogatást igényelnének.
Ha a pályázaton mégsem nyernek, a sofőröknek nem tudnak munkát adni, és elbocsátják őket. Az utóbbi hónapok azonban nem ebbe az irányba mutatnak - hangsúlyozta.