Hazánkban egyedülállóan magas azok száma, akik naponta vásárolnak. A magyarok előnyben részesítik a biciklis vásárlást. Ugyancsak szeretik a buszt és a villamost használni, hogy eljussanak a boltig. Furcsa, hogy a nyugati vásárlók nagy részével ellentétben az egyszeri magyart nem érdekli, hogy itthoni árut vásárol vagy külföldit. A felmérés szerint alig foglalkoztat minket, hogy a megvett ruha márkás-e vagy sem. Egyedülállóan magas volt azon megkérdezettek száma, akik nem tudtak véleményt alkotni a márkákról.
Itthon nem mindig a nő dolga a vásárlás
A magyar vásárló számos területen megelőzi nyugati vetélytársait. Ezek egyike, hogy itthon a vásárlás terhe a egyenletesebben oszlik meg a nemek között, mint nyugaton: 27 százaléka férfi, 73 százaléka nő a vásárolni indulóknak. A Legtöbbször azonban nem a plázákba, hiszen a jelentés szerint nem estünk annyira hasra a személytelen szupermarketek előtt, mint azt a közhiedelem eddig feltételezte.
A magyarok továbbra is a lakóhelyükhöz közel levő élelmiszerüzleteket és piacokat részesítik előnyben a mindennapi bevásárlás alkalmával. Kiderül továbbá, hogy 83 százalékunk inkább friss élelmiszert vásárol, ami (72 százalékunk szerint) genetikailag biztosan nem módosított. Általános vélemény, hogy az élelmiszer-választék jelentősen javult az elmúlt három év folyamán.