További Belföld cikkek
- Világdöntőben képviselhetik Magyarországot az ELTE programozói
- „Ide figyelj, te NER-es kóborlovag″ - Jakab Péter kiakadt Magyar Péterre
- Tudományos kutatás: Magyarországon nem megfelelően használták a favipiravirt a koronavírus gyógyításában
- A kommunistákról és Magyar Péterről is parázs vita alakult ki Puzsér Róbert és Huth Gergely között
- Hétvégén ismét megbénul a közlekedés Budapesten
|
Az Indexnek nyilatkozó műszaki szakemberek szerint egy-egy ilyen busz körülbelül hatvan-nyolcvan millió forintba kerülhet. Ezt az árat természetesen csökkentheti, hogy a közlekedési vállalat nagy tételben vásárol a buszokból.
A Volvo BKV-nak szállítandó busza tizennyolc méter hosszú (az Ikarus csuklós busza tizenhat méteres), alacsonypadlózatú, a gyár szerint száznyolcvan, a tenderbizottság saját "objektív" mérése szerint viszont százkilenc férőhelyes. Mogyoróssy a nagy különbséget azzal magyarázta, hogy a bizottság saját mérési metódust alakított ki, és az összes jelentkező busznál hasonló számot állapított meg. Fontos szempont volt, az utastér szellőztethetősége, fűthetősége, légkondicionáló ugyanakkor csak a vezetőfülkében lesz.
Tekintse meg képeinket! |
A Volvo magyarországi képviselői az értékesítési igazgató elmondása szerint javasolták az anyacégnek, hogy magyar beszállítókkal is dolgoztasson, ám Mogyoróssy szerint a svédek a lehetséges "hatalmas kötbér, és a hatalmas erkölcsi kötbér miatt nem engedték ki a kezükből" a gyártást.
Az első Volvo buszok a tervek szerint az Örs vezér tere és a Deák tér között közlekednek majd: a 2-es metró felújítása idején a buszokat metrópótlóként üzemeltetik majd.
Jelenleg közel százötven Volvo busz vesz részt Magyaroszágon az elővárosi és a külvárosi közlekedésben - mondta Mogyoróssy Tibor. Ebből csupán kettő közlekedik "hagyományos" tömegközlekedési járműként Dunaújvárosban, de mind a kettő magyar gyártmány.