További Belföld cikkek
-
Orbán Viktor a Tiszáról: Ők is benne vannak a nemzetben, mint a balsors a Himnuszban
- A DK-s fővárosi képviselő reagált Vitézy Dávid posztjára: dilettáns közéleti stand-up
- Keményen reagált a minisztérium a sztrájkra: Kudarcos, átlátszó, jogellenes
- Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben
- Orbán Balázs kézhez kapta a doktori diplomáját
![]() |
|
Az Indexnek nyilatkozó műszaki szakemberek szerint egy-egy ilyen busz körülbelül hatvan-nyolcvan millió forintba kerülhet. Ezt az árat természetesen csökkentheti, hogy a közlekedési vállalat nagy tételben vásárol a buszokból.
A Volvo BKV-nak szállítandó busza tizennyolc méter hosszú (az Ikarus csuklós busza tizenhat méteres), alacsonypadlózatú, a gyár szerint száznyolcvan, a tenderbizottság saját "objektív" mérése szerint viszont százkilenc férőhelyes. Mogyoróssy a nagy különbséget azzal magyarázta, hogy a bizottság saját mérési metódust alakított ki, és az összes jelentkező busznál hasonló számot állapított meg. Fontos szempont volt, az utastér szellőztethetősége, fűthetősége, légkondicionáló ugyanakkor csak a vezetőfülkében lesz.
![]() |
Tekintse meg képeinket! |
A Volvo magyarországi képviselői az értékesítési igazgató elmondása szerint javasolták az anyacégnek, hogy magyar beszállítókkal is dolgoztasson, ám Mogyoróssy szerint a svédek a lehetséges "hatalmas kötbér, és a hatalmas erkölcsi kötbér miatt nem engedték ki a kezükből" a gyártást.
Az első Volvo buszok a tervek szerint az Örs vezér tere és a Deák tér között közlekednek majd: a 2-es metró felújítása idején a buszokat metrópótlóként üzemeltetik majd.
Jelenleg közel százötven Volvo busz vesz részt Magyaroszágon az elővárosi és a külvárosi közlekedésben - mondta Mogyoróssy Tibor. Ebből csupán kettő közlekedik "hagyományos" tömegközlekedési járműként Dunaújvárosban, de mind a kettő magyar gyártmány.