Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Jó állapotban volt a lengyel busz

2002.07.02. 19:08
Az eddigi vizsgálatok szerint ép volt a fék és a kormányszerkezet is azon a buszon, amely hétfőn hajnalban járt szerencsétlenül a Balaton mellett. A sofőrök tevékenységét rögzítő tachográfot még nem ellenőrizték a szakértők.
Az első részvizsgálatok nem mutatták ki és nem is utaltak arra, hogy a hétfőn szerencsétlenül járt lengyel busz fékrendszere vagy kormányszerkezete hibás lett volna.

A biztonsági rendszer ép

Kis-Bagoly Sándor igazságügyi műszaki szakértő, aki a járművet vizsgálja, a távirati irodának úgy nyilatkozott, hogy szerencsés esetben egy hét alatt végeznek a vizsgálatokkal. A jármű felépítménye ugyanis nagyon összeroncsolódott, a biztonsági berendezések azonban épek maradtak, s ez megkönnyíti majd a munkájukat. A szakértők a vizsgálat első napján elsődlegesen a fékrendszert és a kormányszerkezetet, valamint a futóművet vizsgálták meg.

Jó állapotban

Az bizonyos, hogy a féket működtető levegőrendszer teljes ép volt a balesetkor. Nem sérültek a kerekek fékszerkezetei, valamint a levegőhálózat s a vezérlőegységek sem. Kis-Bagoly Sándor tájékoztatása szerint a hatéves, valamivel több mint 400 ezer kilométert megtett jármű aránylag jó műszaki állapotban volt. Ezzel a futásteljesítménnyel arányos elhasználódást állapítottak meg. A tachográfot a még nem tanulmányozták át, de az eddigi adatok alapján a busz valószínűsíthetően 75-80 kilométer közötti sebességgel haladt a balesetet megelőzően.