A tartószerkezet fúrta át a párizsi reptér homlokzatát
Tekintse meg képeinket! |
A jelentés szerint azonban a szakértőknek még meg kell állapítaniuk, hogy a fém tartóbordák miért fúródtak keresztül a boltozaton, és a baleset miért éppen május 23-án következett be. A beton rossz minősége is hozzájárult a katasztrófához, és valószínű, hogy a beton átfúródása lassú folyamat volt, állapították meg.
A tetőszerkezet beomlásakor a lehulló üveg-, fém- és betontörmelék okozta négy légi utas - két kínai, egy cseh és egy libanoni - halálát. Három további ember megsebesült.
A minisztérium elvetette azt a feltevést, hogy a balesetet talajmozgás idézte volna elő, vagy azok a problémák, amelyek még az építés közben léptek föl.
Többször elhalasztott átadás
A 750 millió eurós költségvetéssel épült 2E terminál csarnokának 2003. június 25-i átadását korábban műszaki biztonsági okokból háromszor halasztották el. A halasztások egyik oka az volt, hogy repedéseket fedeztek fel az épület bizonyos tartóoszlopaiban, ezért ezeket meg kellett erősíteni.
A légi forgalom szervezését végző francia szövetség, a COHOR kedden közölte, hogy a májusi baleset miatt egyik légitársaság járatait sem helyezik át az Orly repülőtérre.