A fogyasztóvédők nem perlik az E.ON-t

2009.04.07. 15:31 Módosítva: 2009.04.07. 15:43
Többet fizet az E.ON a január végi hóesésekkor áram nélkül maradt fogyasztóknak a törvény által előírtnál, ezért a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) szünetelteti az áramszolgáltató ellen indított pert.

Megegyeztek a fogyasztóvédők az EON-nal, így a FEOSZ szünetelteti az áramszolgáltató ellen februárban indított pert - közölték az érintettek. Az áramszolgáltató a kötbérfizetési kötelezettségénél nagyobb összeget fizet a fogyasztóknak.

Az E.ON a múlt héten jelentette be, hogy a 18 órát meghaladó ellátás-kimaradás esetén 10 ezer, a 24 órát meghaladó esetén 15 ezer, a 36 órát meghaladó esetén pedig 20 ezer forintot ad díjkedvezményként minden fogyasztónak, akit érintett az áramkimaradás. Ezt a társaság április végéig banki átutalással vagy postai utalvány formájában juttatja el a fogyasztókhoz.

Az E.ON azt is vállalta, hogy a jövőben, ha hasonló esemény történne, alaposabban tájékoztatja a fogyasztókat és folyamatosan egyeztet fogyasztóvédelmi kérdésekben is.

A FEOSZ még februárban indított pert kötbérfizetési kötelezettség elmulasztása miatt az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. és az E.ON Dél-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellen, mivel a szolgáltatók a fogyasztókat nem tájékoztatták megfelelően, és nem az üzletszabályzatnak megfelelően jártak el a januári áramkimaradás elhárítása során. Az első tárgyalási nap május 9-én lett volna, ez azonban a megegyezést követően elmarad.