A Pető Intézet konduktora az egyik magyar utas

2009.06.02. 06:52 Módosítva: 2009.06.02. 16:57
Szarvas Rita konduktor, a Pető Intézet munkatársa volt a hétfőn az Atlanti-óceán felett eltűnt repülőgép egyik magyar utasa. A mozgássérült gyerekek nevelésével foglalkozó intézet munkatársa brazíliai kiküldetéséből volt hazatérőben. Vele volt élettársa, Gallasz József és a hétéves gyereke is. Társaságukban volt egy komlói 11 éves kisfiú is, akit jó tanulmányi eredményei miatt jutalomból vittek Brazíliába.

A Pető Intézet munkatársa, Szarvas Rita konduktor az Air France légitársaság eltűnt repülőgépének egyik magyar utasa, közölte az intézet rektori tanácsa. A testület tájékoztatása szerint Szarvas Rita konduktor, a Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézetének munkatársaként brazíliai kiküldetéséből volt hazatérőben és tartózkodott annak a repülőgépnek a fedélzetén, amelyik hétfőn reggel tisztázatlan körülmények között eltűnt az Atlanti-óceán felett.

"A tehetséges és nagyreményű fiatal kolléganő hivatásszeretetben végzett munkáját mind a Pető Intézetben, mind pedig nemzetközi projektekben nagyfokú elismeréssel illetik, kedves személyiségét megbecsülés övezi", áll az intézmény rektora, Schaffhauser Franz közleményében.

Az utasok között négy magyar állampolgár volt. Szarvas Ritával volt élettársa, Gallasz József, aki az A38 oldalán olvasható nekrológ szerint a hazai underground élet egyik ismert alakja volt. A párral utazott a nő gyermeke, aki a Hír TV által megszólaltatott apja szerint az előző házasságukból született, és hét éves. Társaságukban volt egy komlói 11 éves kisfiú is, akit - a Független Hírügynökség és a bama.hu szerint - jutalomból vittek Brazíliába, mert nagyon jó tanuló.

Az Air France 447-es járatán 228 személy, 216 utas, valamint a személyzet 12 tagja utazott. Az Air France hivatalos tájékoztatása szerint az utasok között 126 férfi, 82 nő, hét gyerek és egy csecsemő volt. A gépre az Air France által kiadott utaslista szerint 58 brazil állampolgár szállt föl, emellett 61 francia, 26 német, 9 olasz, hat svájci, öt brit és két szlovák és négy magyar is utazott is a járaton. Az utaslista tanúsága szerint emellett marokkói, holland, lengyel, libanoni, ír, izlandi és fülöp-szigeteki állampolgár is volt az utasok között.

Roncsdarabokat találtak

A Rióból Párizsba tartó Air France járattal hétfőn hajnalban veszítették el a kapcsolatot. A gép fedélzetén 228-an utaztak. Kedden délután valószínűleg az Atlanti-óceán felett eltűnt francia utasszállító repülőgép roncsdarabjait fedezték fel a brazil partoktól 650 kilométerre északkeletre. A brazil légierő a roncsdarabok között fémdarabokat és egy ülést, valamint kerozinnyomokat talált - közölte a légierő szóvivője. Egyelőre nem erősítették meg, hogy a törmelék az eltűnt Airbus-ról származik-e.

A gépen több cégvezető is utazott, így a francia kerékgumigyár, a Michelin, a német ThyssenKrupp acélipari vállalkozás brazil cégének, és a brazil vale bányatársaság vezetői is a gépen voltak.

Műholdat is bevetnek

Az utolsó jel az utasszállítóról egy automatikus üzenet volt, amely elektronikus hibát, és a kabinnyomás csökkenését jelezte négy órával azután, hogy a gép Rio de Janeiróból elindult Párizs felé. Eltűnésének körülményeiről egyelőre csak annyi derült ki, hogy valószínűleg viharba került. Az Air France szerint villámcsapás is érhette a gépet, de a szakértők szerint ez önmagában még nem vezetett volna katasztrófához.


Air France nagyobb térképen való megjelenítése

A gép eltűnése előtt és után is áthaladt a terület felett egy-egy Lufthansa gép, a pilóták ugyan rossz légköri viszonyokról számoltak be, de a repülőgépek gond nélkül átrepültek ott, ahol valószínűleg a 447-es járat eltűnt.

Nicolas Sarkozy francia elnök tragikusnak nevezte a történteket és aggodalmának adott hangot, hogy igen kevés az esély arra, hogy túlélőket találjanak a mentőcsapatok. Az Airbus eltűnése a 75 éves Air France egyik legsúlyosabb katasztrófája, az egyik szuperszonikus Concorde 2000-es lezuhanása után a legtöbb halálos áldozattal járó balesete lehet.