Hibák és mulasztások okozták a washingtoni metróbalestet

2009.06.24. 12:06 Módosítva: 2009.06.24. 12:34
Már 2006-ban elavultnak találta az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonság Felügyelet azokat a metrókat, amik közül az egyik most belerohant egy másik, a nyílt pályán várakozó szerelvénybe. Ám a kocsikat a felügyelet felszólítása ellenére sem cserélték le. A balesetben az is szerepet játszott, hogy a sofőr képzetlen volt, a jelzőrendszer pedig valószínűleg elromlott.

Komoly mulasztásokat, hibákat talált eddig a washingtoni metróbalesetet vizsgáló bizottság, közölte a Nemzeti Közlekedésbiztonság Felügyelet (NTSB) egyik vezető munkatársa. Debbie Hersman szerint azokat, a Rohr Industries nevű cég által készített ezres sorozatszámú metrókocsikat, amelyek egyike rohant bele egy másik metróba hétfőn, már a 2006-os biztonsági vizsgálat elavultnak tartotta.

Ezeket a metrószerelvényeket 1976-ban helyezték forgalomba az amerikai fővárosban. "2006-ban már megmondtuk a washingtoni közlekedési hatóságnak, hogy az ezres sorozatszámú kocsik balesetveszélyesek, ezért vagy cseréljék ki, vagy újítsák fel a kocsikat teljes egészében" mondta Debbie Hersman.

Emlékeztetőül: hétfőn a koraesti csúcsforgalom kezdetén kilenc ember halt meg, és hetvenhat megsebesült, amikor az egyik szerelvény hátulról belerohant egy álló vonatba, két felszíni állomás között. Ez volt a legsúlyosabb baleset a washingtoni metróhálózat harminchárom éves történetében.

A szerencsétlenség pontos okának kiderítéséhez közelebb vihet a korszerű metrókban is meglévő feketedobozok elemzése. A gond az, hogy csak abban a szerelvényben vannak ilyen dobozok, amelyikbe az öregebb metró belerohant.

Az NTSB azt is kiderített már, hogy a karambolt okozó öreg szerelvény vezetője, aki maga is meghalt az ütközéskor, csupán három hónapja vezetett metrót, miután egy hathetes tanfolyamot elvégzett. Mindezeken túl egyre valószínűbb, hogy elromlott a metró jelzőrendszere is.

  • Hírek
  • Hírek