DNS-vizsgálattal tudják csak azonosítani a halottakat

2009.07.01. 14:44
Több hajléktalan is a viareggioi pályaudvaron tartózkodhatott, amikor kisiklott egy vonat, és felrobbant két tartálykocsi. A baleset 16 halottja közül mindenesetre hatot egyáltalán nem tudnak azonosítani az olasz hatóságok, kilétüket csak DNS-vizsgálat állapíthatja meg. Közben kutatják, mi okozhatta a balesetet: az olasz mozdonyvezetők azt állítják, ők nem hibáztak, állítólag egy amerikai társaság kocsijának tört el a kocsija.

Nehezen halad az olaszországi vonatbaleset halálos áldozatainak azonosítása, mondta Viareggio polgármestere. A tizenhat halottból hat tetemet egyáltalán nem sikerült még azonosítani, ezekben az esetekben mindenképp DNS-vizsgálatot kell majd elvégezni. A többi holttest személyazonosságával kapcsolatban vannak feltételezések, de még ezeket sem lehet hivatalosan megerősíteni. Ugyanis, magyarázta Luca Lunardini, nem állnak rendelkezésre személyi okmányok, és a tetemeket hozzátartozók még nem ellenőrizték.

Emlékeztetőül: hétfő éjjel siklott ki egy tehervonat az észak-olaszországi Viareggio város központjában lévő pályaudvaron, és két, cseppfolyós földgázzal feltöltött tartálykocsija kigyulladt és felrobbant. A hatóságok gyanítják, hogy néhány hajléktalan is az állomás területén tartózkodhatott a baleset pillanatában. Nem tudták még azonosítani azt a hároméves kislányt sem, akit hozzátartozók nélkül szállítottak be súlyos sérülésekkel egy római gyermekkórházba, ahol szerdára virradóra meghalt. A viareggiói balesetben életét vesztette egy marokkói házaspár, és elképzelhető, hogy a kislány az ő gyerekük volt.

A hírek szerint 21 sérült továbbra is válságos, életveszélyes állapotban van. Egyes sérültek testfelületének több mint 90 százaléka megégett, így nem kizárt, hogy a halálos áldozatok száma még emelkedhet. Három embert egyelőre eltűntként tartottak nyilván. A robbanás környékén több ház összeomlott, közel ezer embert kellett kitelepíteni.

A szerdai olasz sajtó azt latolgatta, ki lehet a felelős a tragédiáért. Alteri Metteoli infrastrukturális miniszter közölte, hogy már vizsgálják azokat a híreket, amelyek szerint eltörhetett az első vagon tengelye, és a tehervonat talán emiatt siklott ki. Sajtóértesülések szerint a mozdonyt az olasz állami vasúttársaság alkalmazottja vezette, viszont a vagon (aminek feltételezése szerint eltört a tengelye) az amerikai székhelyű GATX Corp. egyik leányvállalatának tulajdonában áll.

Roberto Fochesato, az egyik mozdonyvezető azt mondta a Corriere della Sera című napilapnak, hogy ők nem felelősek a katasztrófáért. A 14 tartálykocsiból álló szerelvény óránként 90 kilométeres sebességgel, tehát a megengedett 100 kilométernél lassabban haladt, amikor kisiklott. A szerelvény kisiklása után a két mozdonyvezető erős gázszagot érzett, és azonnal meghúzta a vészféket. Életüket annak köszönhetik, hogy néhány másodperccel a földgázzal feltöltött tartálykocsik robbanása előtt ki tudtak ugrani a vonatból.