Nándor
9 °C
23 °C
Index - In English In English Eng

Füstölni kezdett egy Malév gép

2010.06.20. 08:35 Módosítva: 2010.06.20. 13:41
Füstszag miatt fordult vissza a Malév 660-os amszterdami járata vasárnap reggel Budapestre.

Hegedűs Ádám, a légitársaság kommunikációs vezetője elmondta, hogy a 7.15-kor felszálló gép azért fordult vissza a felszállást követően, mert füstszagot észleltek a pilótafülkében és az utastérben.

Kanyar

A gép, 102 utassal a fedélzetén, miután körberepülte a repteret, negyed órával a felszállást követően biztonsággal leszállt a Ferihegyi repülőtéren. Hegedűs Ádám az Indexnek elmondta, hogy nem volt akadálya a leszállásnak, nem kellett csökkenteni az üzemanyag mennyiségét, hogy a gép elérje a maximálisan megengedett leszállósúlyt, a Boeing 737-es a lehető legrövidebb időn belül landolhatott.

A kommunikációs vezető szerint a gépen mindenhol érezhető volt a füstszag, de füstöt nem észleltek, nem csapódtak ki a légzőmaszkok, a földet érés biztonságos volt. Hegedűs szerint az utasok orvosi vizsgálatára nincs szükség.

A hiba okát vasárnap délelőtt fél tízre más sikerült is megtalálni: mint azt a kommunikációs vezető elmondta, a füstszagot az előző napi hajtóműtisztításból visszamaradt tisztítóanyag okozta, ami hő hatására párologni kezdett. Hegedűs szerint a kényszerleszállást tehát nem műszaki hiba okozta, azt ugyanakkor még nem lehet tudni, hogy a párolgás okozott-e hibát a hajtóműben, ugyanis hasonló eset a Malév történetében még nem volt. A következőkben mindenesetre alapos vizsgálatnak vetik alá a hajtóművet, és megnézik azt is, hogyan fordulhatott elő ez a hiba.

A légi  társaság az utasokat még vasárnap eljuttatja Amszterdamba három saját, vagy valamelyik partnerlégitársaság járatával.

A hiba okát a Malév és a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakemberei vizsgálják.

Mérleg

Az elmúlt hónapokban több kényszerleszállást is végrehajtottak Ferihegyen. Márciusban a Fedex egyik teherszállító gépe szakította meg útját az üzemanyagszint jelzőberendezésének hibája miatt.

Tavaly decemberben megrepedt a szélvédője, ezért tíz perccel a felszállás után visszafordult a francia légierő Dassailt Falcon 50-es gépe, ami a hiba észlelése után még fél órán át körözött, hogy az üzemanyag elhasználásával elérje a maximálisan engedélyezett leszállósúlyt.

Szintén tavaly decemberben, és szintén repedt szélvédő miatt szakította meg Budapesten az útját a Lufthansa Szófiából Münchenbe tartó járata.