Nagy költségvetés, kis nézettség
Farkas Annamária, a televíziós csatorna PR-igazgatója az Indexnek elmondta: a több mint háromezer órányi felvételből naponta félórás összefoglalókat láthattak a nézők. Nem úgy, mint az internetezők, akik huszonnégy órán keresztül követhették a versenyzők minden mozdulatát. A produkció több mint százmillió forintba került, és a nézettség is az előzetes várakozásoknak megfelelően alakult.
Mielőtt bárki a szívéhez kapna, hogy a Viasat óriási rekordokat döntött meg, tudni kell, hogy a nézettsége a kereskedelmi adókhoz képest jelentéktelen. A legjobb pillanatban is csak másfél százalék körül mozog a teljes lakosság körében. Stipsicz Károly, a tv2 műsorigazgatója az Indexnek elmondta: egy ilyen műsor csak kis csatornákon futhat be, ezt a német és lengyel példák is igazolják. A nézőközönség főként a fiatalokból kerül ki, egy nagyobb televíziónak viszont gondolnia kell a harmincöt felettiekre is. Ezért csak este tizenegykor lehetne műsorra tűzni, ahhoz pedig túl drága.
Az RTL Klub nem, a tv2 készül valamire
A Viasat nem jelent konkurenciát, de ha mégis az lenne, akkor sem kezdenének vad másolásba - nyilatkozta az Indexnek Szabó-Stein Imre, az RTL Klub kommunikációs igazgatója. Figyelik a nemzetközi trendeket, és tudják, hogyan buknak meg az ilyen sorozatok. Már a tv2 félig-meddig reality műsora, az Erőd sem jött be, így nem valószínű, hogy komoly nézettséget hozna egy Big Brother show.
A tv2 műsorigazgatója az Indexet arról tájékoztatta, hogy ősztől készülnek egy interaktív műsorra, de abban szó sincs arról, hogy bárkit bezárnának egy házba vagy lakásba. Inkább kalandtúlélő játékra gondoltak, amelybe a közönséget is be lehet kapcsolni. Stipsicz Károly hangsúlyozta: ez azonban nem azt jelenti, hogy tavasszal nem dönthetnek másképp.