Nem lesz újabb Bár a kereskedelmi csatornákon

2001.07.21. 11:30
Véget ér tíz hét bulizás, és szombaton eldől, ki nyeri a magyar Big Brother show-t és a vele járó ötmillió forintot. Az alacsony nézettségű Viasat televízió Bár című műsorával több mint százmillió forintot költött arra, hogy néhány fiatal életét egy fővárosi kávézóban napi huszonnégy órában lehessen nyomon követni. Az RTL Klub nem kíván hasonló műsort indítani a jövőben, a tv2 sem akar senkit bezárni egy lakásba, viszont ősszel egy interaktív kalandtúlélő játékkal rukkolnak elő.
Szombat este kilenc órakor dől el, ki nyeri a Viasat televíziós csatorna Bár című műsorát, egyben ki viheti el az ötmillió forintos fődíjat. Az Andrássy út Fashion Caféjában a Big Brother show mintájára a bent élő fiatalok tíz héten keresztül bulizhattak, ihattak, és mindezt a produkció számlájára. Hétről hétre azonban egyvalakinek el kellett búcsúznia játéktól. A végső győztest a közönség választja ki, interneten, telefonon, SMS-ben egyaránt lehet szavazni Tibire vagy Tigerre. (Interjúnk a két döntőssel itt olvasható).

Nagy költségvetés, kis nézettség

Farkas Annamária, a televíziós csatorna PR-igazgatója az Indexnek elmondta: a több mint háromezer órányi felvételből naponta félórás összefoglalókat láthattak a nézők. Nem úgy, mint az internetezők, akik huszonnégy órán keresztül követhették a versenyzők minden mozdulatát. A produkció több mint százmillió forintba került, és a nézettség is az előzetes várakozásoknak megfelelően alakult.

Mielőtt bárki a szívéhez kapna, hogy a Viasat óriási rekordokat döntött meg, tudni kell, hogy a nézettsége a kereskedelmi adókhoz képest jelentéktelen. A legjobb pillanatban is csak másfél százalék körül mozog a teljes lakosság körében. Stipsicz Károly, a tv2 műsorigazgatója az Indexnek elmondta: egy ilyen műsor csak kis csatornákon futhat be, ezt a német és lengyel példák is igazolják. A nézőközönség főként a fiatalokból kerül ki, egy nagyobb televíziónak viszont gondolnia kell a harmincöt felettiekre is. Ezért csak este tizenegykor lehetne műsorra tűzni, ahhoz pedig túl drága.

Az RTL Klub nem, a tv2 készül valamire

A Viasat nem jelent konkurenciát, de ha mégis az lenne, akkor sem kezdenének vad másolásba - nyilatkozta az Indexnek Szabó-Stein Imre, az RTL Klub kommunikációs igazgatója. Figyelik a nemzetközi trendeket, és tudják, hogyan buknak meg az ilyen sorozatok. Már a tv2 félig-meddig reality műsora, az Erőd sem jött be, így nem valószínű, hogy komoly nézettséget hozna egy Big Brother show.

A tv2 műsorigazgatója az Indexet arról tájékoztatta, hogy ősztől készülnek egy interaktív műsorra, de abban szó sincs arról, hogy bárkit bezárnának egy házba vagy lakásba. Inkább kalandtúlélő játékra gondoltak, amelybe a közönséget is be lehet kapcsolni. Stipsicz Károly hangsúlyozta: ez azonban nem azt jelenti, hogy tavasszal nem dönthetnek másképp.