Lenyomná a Playboyt a német Beate Uhse

2002.03.13. 18:34
A német szexipari cég kemény kampányba kezd, hogy átvegye az elsőséget a Playboytól. Nagyobb szeletet akarnak az egymilliárd eurós forgalmú európai szexpiac tortájából. A közeljövőben 200 új szexüzletet nyit a cég.
Nyolc hónappal a cégalapító és névadó halála után a német Beate Uhse szexipari vállalkozás világelsőségre tör: a Financial Times németországi kiadása szerint a cég vezetője stratégiaváltást akar, úgy, hogy öt éven belül a világ legnagyobb forgalmú erotikus vállalkozását, a Playboyt lekörözzék.

Terpeszkednek

A forgalom növeléséhez tévéhirdetési kampányok és a 200 szexüzletből álló hálózat arculatának "kifényesítése" is hozzátartozik. Eddig, mint az igazgató állítja, csupán a férfilakosság 10 százalékához szóltak, most elgondolkodnak azon, hogyan tudnák megnyerni a többieket is. Áprilisban a norvégiai Bergenben nyitnak leányvállalatot.

Csökkenő profit, növekvő forgalom

A 2001-es üzleti évben a konszern profitja becslések szerint 26 százalékkal 10 millió euróra esett vissza. A forgalom viszont 30 százalékkal 217 millió euróra nőtt tavaly.

A flensburgi székhelyű cég becslései szerint az európai szexpiac éves forgalma 1 milliárd euró. A Beate Uhse AG papírja 1,90 százalékos nyereséggel 10,70 euró volt a frankfurti értéktőzsdén.