A vészjelzőt nem használták
A Cessna este 8 óra után Csurgónál tűnt el a radarok képernyőjéről, s az első feltételezések szerint felrobbant. Ezt az elméletet bizonyította, hogy darabjai nagy területen szóródtak szét. A szakértők később azt feltételezték, hogy az erős viharban levált az egyik szárny és a hátsó függőleges vezérsík. A hatüléses kisgépben nem volt feketedoboz, vészjelző viszont igen, ám a berendezést nem használták.
A laboratóriumi vizsgálatok később egyértelműen bebizonyították, hogy valóban a vihar okozta túlterhelés vezetett a balesethez. A Cessna egyik szárnya ennek következtében leszakadt, s letépte a hátsó vezérsíkot is. A gép ezután csapódott a földbe.
Számítottak a viharra
A több mint fél év után lezáruló vizsgálat összességében a meteorológiai helyzetet, illetve a vezetési hibát valószínűsíti. A repülőt ugyanis a tragédia pillanatában nem a hivatásos pilóta, hanem a cég elnöke irányította. Bár Gyurós Tibornak volt engedélye a repülőgép vezetésére, ilyen időjárási szituációban nem rendelkezett tapasztalattal, gyakorlattal - nyilatkozta a napilapnak Pető György, a Polgári Légiközlekedési Hatóság kommunikációs igazgatója. A vizsgálat megállapításai szerint a pilóta és az utasok tudhattak arról, hogy viharos időre számíthatnak. Erre utal az is, hogy zágrábi felszállási engedélyük kiadása után csak másfél órával indultak útnak. A vizsgálat eredményét várhatóan jövő héten hozzák nyilvánosságra.