Az elővigyázatosság miatt nem történt nagyobb baj
A rutinos pilótának szerencséje is volt, mert a cukor rögtön a levegőbe emelkedés után elzárta azt a szűrőt, mely átengedi az üzemanyagot a motorba. A gép mintegy két méter magasra emelkedett fel, mikor a motor leállt. A pilóta rögtön visszaengedte a gépet a kifutóra, és megállította. H. Sándor, illetve a gép utasa épségben megúszta, és a Cessna sem sérült meg.
A merénylet előtti napon hat pilóta is repült a géppel, de akkor semmilyen rendellenességet nem észleltek. Este a Cessnát bevitték a reptér egyik hangárába.
A szóvivő elmondta, hogy a szerelő a felszállás előtt ellenőrizte a gépet, megjáratta a motort, majd ezt követően a pilóta is elvégezte a rutinellenőrzést. Feltételezhető, hogy ha nem járatják hosszabb ideig a motort, akkor a cukor csak nagyobb magasságban zárta volna el az üzemanyag útját.
Nem elég megkóstolni
- Az ügynek egyelőre nincs gyanúsítottja - közölte Lengyel György, Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Rendőr-főkapitányság sajtófőnöke. - Várjuk a szakértői véleményeket, és a légügyi hatóság állásfoglalását. A szakértői vélemény bizonyítja majd, hogy valóban cukor állította meg a gép motorját.
- Ezt a szerelők már biztosan tudják, hiszen megízlelték a tankban lévő anyagot, de a bizonyítási eljáráshoz szükség van a hivatalos szakértői véleményre is.
A légügyi hatóság jelenleg azt vizsgálja, hogy ez a cselekedet mennyiben veszélyeztette a pilóta és utasa életét. A rendőrségnek olyan nyomokat is sikerült begyűjtenie, melyek bizonyító erejűek lehetnek, amennyiben lesz gyanúsítottja a bűncselekménynek.
Reptéri alkalmazott lehetett a tettes?
A felszállás előtt a kisgép egy hangárban állt, melyet éjszakára bezárnak. Az ajtók sértetlenek, vagyis ha este tették a tankokba a cukrot, akkor azt csakis bennfentesek vihették véghez. A reptér személyzete is arra gyanakszik, hogy közöttük kell keresni az elkövetőt.
Az esetet követően az összes reptéri gépet átvizsgálták a szakértők és a szerelők.