Boeing 767-es |
Danks Emese, a Malév szóvivőjének tájékoztatása szerint a gép bal hajtóművéből lángcsóva csapott ki, amit az automata biztonsági rendszer eloltott. A Boeing 767-es délután fél háromkor sikeresen hajtott végre kényszerleszállást, az ötvenhat utas sértetlenül szállt ki a repülőből.
Ennél a géptípusnál nincs lehetőség az üzemanyag kiengedésére, így addig kell a levegőben köröznie, míg el nem éri a megengedett 120-130 tonna leszállósúlyt - mondta el az Indexnek Oszetzky István, Boeing-pilóta. Az utasszállító több mint ötven tonna kerozinnal van feltöltve, amelyből harminchat a szárnyakban helyezkedik el.
Két Cessna is kényszerleszállást hajtott végre
Mialatt a Malév-gép a repülőtér felett körözött, hogy csökkenjen az üzemanyag mennyisége, egy portugál és egy norvég Cessna típusú gép is kényszerleszállást hajtott végre - nyilatkozta az MTI-nek Péterffy Gábor, a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság szóvivője. A portugál gép kabinablaka a magyar légtérben kitört, ezért a pilóta sürgős leszállási engedélyt kért az irányítóktól. A norvég Cessna 650-es gépnek pedig az üzemanyaga fogyott el a térségben, és ezért kért sürgős leszállási engedélyt Ferihegyen. Eközben a Malév 614-es londoni járatán a beszállítás után egy utas rosszul lett, akihez orvost kellett hívni. Később azonban ez a gép is útnak indult Ferihegyről.