Nem akarjuk megváltani a világot
A reprezentatív felmérés keretében a GfK Csoport munkatársai több mint 12 ezer tizenöt évesnél idősebb embert kérdeztek meg, hogy kiderítsék a fogyasztók milyen értékek mentén szervezik az életüket. Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet igazgatója szerdai szerint a magyar fogyasztók, a magyar életstílus áttekintése azért fontos, mert az elmúlt 15 évben a társadalom hirtelen egy új, termékorientált világgal találta magát szemben.Magyarországon ezer válaszadó részvételével végezték a felmérést.
"Hajlamosak vagyunk a bezárkózásra"
Mint a magyarokról kiderült, sokkal nagyobb arányban hagyománytisztelők, mint akár Kelet-, akár Nyugat-Európában. Érdekes módon a tradíciók tisztelete még a zenei ízlésben is megmutatkozik, hiszen a lakosság 56 százaléka lelkes híve a hagyományos magyar zenének, szemben a kelet-európai 36 és a nyugat-európai 30 százalékkal.
Fontos a család, hajlamosak vagyunk a bezárkózásra, sokkal inkább, mint akár keleti, akár nyugati "társaink". Ám mindenekelőtt a biztonságra törekszünk, a válaszadók 75 százaléka gondol a jövőre, míg a nyugat-európaiak többsége inkább a jelenben szeretné jól érezni magát.
A nyugat-európaiak 88 százaléka törekszik az önmegvalósításra, arra, hogy megmutassa "mit tud", míg a magyarok hajlamosak a "beolvadásra", arra, hogy úgy éljenek, mint mások, elfogadják a dolgokat olyannak, ahogy vannak, s nem akarják feltétlenül megváltoztatni a környezetüket, sem "megváltani a világot".
Nem szeretünk vásárolni
Míg Nyugat-Európában egyre fontosabb a szabadidő, addig a magyarok, a többi vizsgált kelet-európai ország lakosaihoz hasonlóan, a karriert helyezik előtérbe.
A fogyasztásunkat elsősorban a szükséges dolgok megvásárlása motiválja, ragaszkodunk az időtálló dolgokhoz, s mindennek tetejében a bevásárlás inkább fáraszt, mint szórakoztat minket, holott a nyugat-európaiakra pont a fordítottja az igaz.