Rasszista reklámot használt egy cseh sörgyár

MTI
2003.05.19. 10:01
Fajgyűlölő színezete van egy cseh sörgyár legújabb reklámkampányának. A prágai média jelentése szerint a Cerná Hora sörgyár által kiadott legújabb söröspohár alátéteken olyan keresztrejtvény van, amelynek megoldása a "negr" szót eredményezi, ami magyarul "niggert" jelent, s cseh nyelven is sértő, lenéző jelentése van. A cseh közszolgálati televízió azt állítja, hogy egy ilyen stílusú reklámkampány az Európai Unióban (EU) tilos, illetve büntethető lenne. A hatályos cseh törvények szerint viszont csak akkor büntetendő, ha valaki a keresztrejtvénnyel kapcsolatban támadást intézne egy néger ellen. "Portugáliában egy hasonló esetben több ezer dolláros büntetést kellett fizetnie a reklámkampány felelőseinek. Csehországban ez azonban csak kihágásnak minősülne, ha valaki az ügyben feljelentést tenne" - nyilatkozta a televíziónak Katerina Jirásková államügyész.

Ivo Storek, a Cerná Hora sörgyár igazgatóságának képviselője a reklámkampánnyal kapcsolatos rasszizmus-vádat határozottan visszautasította. Kijelentette: a sörgyárnak semmi ilyesféle hátsó gondolata nem volt, egyszerűen csak szórakoztatni akart, s ezért nem is hajlandó a több tízezer söröspohár alátétet kivonni a forgalomból.