Három stopperes időutazó az M4-es vonalán

2003.06.24. 14:02
A főpolgármester a BKV legspécibb buszával demonstrálta, hogy a busz sokkal lassabb jármű, mint a metró. Stopperrel felfegyverkezve, az Etele téren indukált tér-idő örvény hullámain indultunk el, hogy végigutazzunk a 4-es metró tervezett nyomvonalán. Találkoztunk közben a rendőrség Spontán, Mégis Fess Csoportjával, kiderült, hogy nemsokára időmilliomsok leszünk, megcsodáltunk egy speciális balra kanyarodást, és kihallgattuk a nyomógombos tárca vezetőjét.
Tudjuk, mindig görbül a tér, kisül a vaku, felgyorsul az idő, möbiusz-szalaggá kunkorodik a metróvonal, ha a főpolgármester tömegközlekedik. Megfejthetetlen misztériuma ez Budapestnek, de nehogy azt gondolja bárki is, hogy cipollai trükkökre épül a csoda: egy empirikus kommandó időmérőkkel felfegyverkezve indult fantasztikus időutazásra. A főpolgármester, a miniszter, és a BKV vezető félig bebizonyította, hogy a metró gyorsabb, mint a busz.

Aki időt nyer, életet nyer

Gombnyomásra gyorsul az idő
Gyülekező az Etele téren, a forgalmi előtt parkoló Agóra-busz mellett. A BKV fullextrás csillogó csuklósa megtelik újságírókkal: Demszky Gábor főpolgármestert, Csillag István gazdasági és közlekedési minisztert és Menyhért Lászlót, a BKV vezérigazgató-helyettesét várják, hogy közösen végigutazzanak a 4-es metró tervezett nyomvonalán, a Kelenföldi pályaudvartól a Keleti pályaudvarig.

A demonstrálók tudományos módszerekkel kívánják igazolni, hogy bár a busz is nagyon jó, de metró még jobb, gyorsabb ugyanis. Csillag István, az európai idő minisztériumának vezetője időutazásra invitál. Kiderül, hogy a tárca szimbóluma a nyomógomb, és hogy aki időt nyer, életet nyer.

A főpolgármester köszönte a hétfői igeneket, melyeknek mindenki meglássa, lesz eredménye: egy becslés szerint 4-es metró használói évente 14 millió órát takaríthatnak meg utazásaik során, bármit is jelentsen ez.

Praktikumok

Kiosztják a stoppereket. Menyhért László egy gyorstalpalón beavat a stopperóra használatának rejtelmeibe, miközben kigördül az Ikarus az Etele térről. A busz megáll mind a tíz megállóban, a BKV vezető idegenvezet. "A Móricz Zsigmond körtérre érkeztünk. A körtér teljesen átalakul" - ontja mikrofonon keresztül a praktikumokat Menyhért László.

A főpolgármester a szokásos módon múlatja az időt: mosolyog, nyilatkozik, interjút ad, hideg ásványvízzel kínálja az egymást taposó operatőröket.

Speciális balkanyar

Röpül az idő, nem tudjuk végigolvasni az UFO magazin legfrissebb számának izgalmas cikkét, melyből pedig megtudhatnánk, hogy a tér, az idő és az okság meghatározott rendje olykor felbomlik. Meredeket csuklik az Agóra, bekanyarodunk a Rákóczi térre. "A kísérlet egy speciális balra kanyarodással folytatódik" - közli az idegenvezető. A téren a rendőrség Spontán, Mégis Fess Csoportjának forgalomirányítói integetnek mosolyogva.

Az izgalom a tetőfokára hág, mindenki a stopperét lesi, begördülünk a Keleti elé. Végállomás, leszállás. Valaki tapsolni kezd. 33 perc, 50 másodperc. A piros hetes ezt a távot 20 perc alatt teszi meg. Pár év múlva kiderül majd, hogy a 4-es metró kábé feleannyi idő, 12 perc alatt kúszik fel az Etelétól a Keletiig. A kísérlet sikerült.